مناسب‌سازی بیش از ۹ هزار متر مربع معابر و بوستان‌ها

مناسب‌سازی بیش از ۹ هزار متر مربع معابر و بوستان‌ها

6 اردیبهشت 1401

تاکنون بیش از ۹ هزار مترمربع از بوستان شهید قمی واقع در بلوار ابوذر ویژه کم توانان جسمی و حرکتی مناسب سازی شده است. با اجرای این طرح مناسب سازی، نوار بساوایی، ایجاد مسیر رمپ، سرویس‌های بهداشتی و در کل بهسازی مسیر تردد برای بهره مندی معلولان اجرا شده است.

همچنین با توجه به نیاز کم توانان جسمی و حرکتی برای استفاده از سرانه‌های عمومی و فرهنگی، اقدامات مثبتی برای مناسب‌سازی معابر اصلی، ورودی ساختمان‌های اداری و فرهنگی و تجهیز آن‌ها از جمله تعدادی از سراهای محله انجام شده و در دستور کار است.

در خصوص وضعیت محیط پیرامونی بوستان بسیج که از بوستان‌های فرا منطقه‌ای بشمار می‌آید نیز تمامی موارد با در نظر گرفته شدن قوانین و مصلحت عموم شهروندان و به ویژه سالمندان برای تردد و دسترسی به این بوستان در نظر گرفته شده است.

با این حال با توجه به مشارکتی بودن پروژه بوستان بسیج، مشکلات و موارد مرتبط به محیط پیرامونی این بوستان برای سهولت دسترسی گروه‌های خاص از سوی ناظران شهرداری منطقه به عوامل اجرایی ارجاع و بر اصلاح ساختار فیزیکی تاکید شده است.

خدمات‌رسانی به کم‌توانان جسمی و حرکتی و احترام به حقوق معلولین به عنوان شهروند در منطقه ۱۴ برای استفاده این قشر با تجهیز کردن بوستان‌ها به وسایل ورزشی و بهسازی معابر و سرویس بهداشتی انجام می‌شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است