تلاش بانوان بسکتبال باویلچر برای کسب سهمیه پاراآسیایی در تایلند

تلاش بانوان بسکتبال باویلچر برای کسب سهمیه پاراآسیایی در تایلند

8 اردیبهشت 1401

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان گفت: هر چند بانوان بسکتبال باویلچر ۲ سال در هیچ تورنمنت برون مرزی حضور نداشتند و از تجهیزات مدرن و استاندارد برخوردار نیستند، اما تلاش کسب سهمیه بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین در تایلند است.

مهری یوسف زاده درباره وضعیت بانوان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند، اظهار کرد: این مسابقات برای کسب سهمیه مسابقات جهانی و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین است که اواخر اردیبهشت در تایلند برگزار می‌شود، برای شرکت در این مسابقات بعد از ۲ سال دوری از شرکت در تورنمنت‌های برون مرزی، ۷ مرحله اردو برگزار کردیم که آخرین اردو از ۱۴ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود و تا ۲۵ اردیبهشت قبل از اعزام به تایلند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بانوان در حال حاضر در شرایط آمادگی بسیار خوبی بسر می‌برند و هدف بر این است که ابتدا سهمیه بازیهای پاراآسیایی چین را کسب کنیم و در صورت امکان برای کسب سهمیه جهانی نیز تلاش خواهیم کرد، هر چند کسب سهمیه جهانی کار سختی است و این سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تنها بین تیم‌های اول تا سوم آسیا توزیع می‌شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان از استرالیا، اوکراین، ژاپن، چین، هند و تایلند به عنوان حریفان اصلی ایران در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نام برد و افزود: هر چند کار سختی در تایلند داریم، اما برای شکست حریفان خود با برنامه پیش خواهیم رفت تا بازیهای پاراآسیایی را از دست ندهیم.

یوسف زاده پیرامون این پرسش که چقدر مشکل تجهیزات بانوان بسکتبال باویلچر برای شرکت در مسابقات مرتفع شده است، تصریح کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان قول داده است که تا قبل از اعزام ورزشکاران به تایلند ویلچر ورزشکاران استاندارد و به روز شود، امیدوارم که این کار زودتر عملیاتی شود تا ورزشکاران مشکلی برای شرکت در مسابقات نداشته باشند.

وی در پایان گفت: هر چند بهترین‌های آسیا در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه حضور دارند، اما تلاش بر این است که بهترین جایگاه را برای بانوان در تایلند رقم بزنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است