تأمین مسکن خانوارهای دومعلول به بالا در گلستان

تأمین مسکن خانوارهای دومعلول به بالا در گلستان

10 اردیبهشت 1401

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان گلستان گفت: هیچ خانواده دارای دومعلول و بیشتر در گلستان وجود ندارد که برای تأمین مسکن مشکل داشته باشد و به حال خود رها شوند.

عارف کیانی : خوشبختانه اعتبارات بهزیستی گلستان در سال گذشته مطلوب بود و اعتبار ابلاغی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد نزدیک به دو و نیم برابری داشته است و در حالی که اعتبار ابلاغی در سال ۹۹ قریب به ۴۸ میلیارد بود در ۱۴۰۰ به ۱۰۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در همه حوزه ها اعم از روانبخشی، پیشگیری، آسیب های اجتماعی، مشارکت ها، مسکن، اشتغال و اجتماعی اعتبارات خوبی در بهزیستی گلستان داشتیم، افزود: در سال ۱۴۰۰ در حوزه مسکن انقلابی در بهزیستی گلستان صورت گرفت و با توجه به اینکه دولت مردمی به مسئله معیشت، مسکن و اشتغال اهتمام ویژه ای دارد اقدامات این بخش بهتر هم خواهد شد.

وجود ۱۰ خانواده پنج معلول در گلستان

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان گلستان، ۵۲ هزار و ۳۰۰ معلول در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۴ خانواده دارای سه معلول، ۳۰ خانواده دارای چهار معلول و ۱۰ خانواده پنج معلول هستند.

کیانی، اعتبار مسکن ویژه مددجویان دو معلول و تک معلول در سال ۹۹ را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، ۴۳ میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض به این بخش تعلق گرفت و ۷۱۹ واحد مسکونی به معلولان سطح استان گلستان رسید.

وی با بیان اینکه بهزیستی برای تامین مسکن خانواده های دومعلول به بالا هیچ مشکلی ندارد، متذکر شد: به جرئت می توان گفت هیچ خانواده‌ دارای دومعلول به بالا در استان گلستان وجود ندارد که برای تامین مسکن مشکل داشته باشند و به حال خود رها شوند.  

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان گلستان از وجود ۲ هزار و ۵۷۷ خانواده دارای دومعلول در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش ساخت مسکن برای معلولان بنیاد مستصعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد خاتم الانبیا و گروه های جهادی کمک‌کار ما هستند.

کیانی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷ واحد مسکونی به خانواده های دومعلول تحویل داده شد و حدود ۹۱ واحد مسکونی دیگر در دست ساخت است، گفت: برای افراد دومعلول ۱۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان وام چهار درصد اختصاص می‌یابد و قریب به هشت تا ۱۰ تن سیمان به این افراد تعلق می‌گیرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است