رییس فدراسیون جانبازان و معلولان: ظرفیت میزبانی مسابقات پارالمپیک را داریم

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان: ظرفیت میزبانی مسابقات پارالمپیک را داریم

25 اردیبهشت 1401

سید محمد شروین اسبقیان در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات فراآسیایی به دلیل شرایط کرونایی در چین لغو شده است اما برگزاری اردوهای ورزشی در رشته‌های مختلف با قدرت در داخل ادامه دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری یک مسابقه برون مرزی خوب در دست انجام است تا برای مسابقات ۲۰۲۴ پاریس و برگزاری احتمالی مسابقات آسیایی، ورزشکاران با آمادگی کامل حضور پیدا کنند و مثل همیشه برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: ما بنا نداریم که اردوهای ورزشی را تعطیل کنیم و نه تنها تعطیل نمی‌شود بلکه یک المیپاد هم با شرایط سنی مشخص برای پشتوانه‌سازی از تیم‌های ملی طراحی خواهیم کرد.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: در یک تا ۲ رشته‌ها از جمله شنا در مسابقات کشورهای اسلامی هم حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولان در خراسان جنوبی در مرحله طراحی متوقف شده که امیدوارم پیگیرهای لازم برای اجرای آن انجام شود.

اسبقیان یادآور شد: در خراسان جنوبی مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین کددار و مصوب داریم، نیاز است از طرف استانداری پیگیری‌های لازم انجام شود تا این طرح زنده شود و از طرفی این طرح در بیش از ۱۵ استان عملیات اجرایی آن آغاز شده و در بیش از هفت استان هم عملیات اجرایی به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی رییس جمهور ابلاغ شده، ۱۶دستگاه اجرایی موظف هستند که توجه ویژه به ورزش جانبازان و معلولان داشته باشند و باید به وظایف خود در این مصوبه به‌خوبی نیز عمل کنند.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان افزود: واگذاری رایگان امکان ورزشی، تخصیص اعتبارات ویژه به هیات جانبازان و معلولان، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، توجه شهرداری‌ها به این ورزشکاران از جمله بندهای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید در این خصوص ستادی در استان با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شود تا این مصوبه به خوبی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: ستاد ملی به ریاست وزیر ورزش وجوانان برای اجرای مصوبه یادشده تشکیل شده و رییس فدراسیون نیز به عنوان دبیر در این ستاد حضور دارد که باید هر سه ماه گزارش هیات‌های استانی را به شورای عالی فرهنگی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته خراسان جنوبی به لحاظ عملکردی جزو ۱۵ استان در بین ۳۱ استان کشور بود، اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی در هیات استان در حال انجام است اما در ۲ سال اخیر به خاطر شرایط سخت کرونایی و اینکه ورزشکاران ما هم بیشتر جانباز و معلول هستند، لطماتی به ورزشکاران ما در کشور و استان وارد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با اشاره به حمایت‌های فدراسیون از خراسان جنوبی گفت: در استان مشکل تجهیزات مختلف ورزشی وجود دارد که با هماهنگی هیات استان این تجهیزات را طی روزهای آتی به خراسان جنوبی ارسال خواهیم کرد، قبل از این هم تجهیزاتی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: امروز فردی دیگری از خود جامعه معلولین استان عهده‌دار هیات جانبازان و معلولان شد که امیدواریم موفق باشد، اعتماد مجمع نشان از این است که ایشان فردی موثر خواهد بود.

وی از رییس جدید هیات جانبازان و معلولان خراسان جنوبی خواست که تعامل ۱۰۰ درصدی با اداره‌کل ورزش و جوانان در خصوص اجرای برنامه‌های راهبردی و موثر داشته باشد چرا که جز تعامل و همراهی موفقیت‌ها حاصل نمی‌شود.

اسبقیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه و خاص به ورزش جانبازان و معلولان دارند، اضافه کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی و توجه ویژه به ورزش زنان مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: استکبار جهانی می‌خواهد بگوید که در ایران توجه‌ای به ورزش بانوان نمی‌شود در حالی که در کشور ایران در دولت‌های مختلف به ظرفیت‌های بانوان توجه شده و این قشر از جامعه موفقیت‌های مختلف در المیپک و پارالمپیک به دست آورده‌اند.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد و این موضوع باید با قوت و قدرت ادامه داشته باشد.

وی بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر هیات جانبازان و معلولان با ادارات استان به خصوص با اداره کل امور شهید و ایثارگران و بهزیستی استان تاکید کرد.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان جنوبی با حضور ۲۱ نفر اعضا و ۲ نامزد برگزار شد که حسین لاجوردی با کسب ۱۵ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

همچنین زهرا زحمتکش به عنوان نایب رییس، سید محمد امینی نصرآباد خزانه‌دار، علی علائیان کارشناس خبره، فرزاد یخچالی به عنوان عضو هیات رییسه، الهام پدید عضو هیات رییسه خانم انتخاب شدند و منصوره رضایی به عنوان بازرس هیات جانبازان و معلولین برگزیده شد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است