پاسخ رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان به ملی‌پوش جودو

پاسخ رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان به ملی‌پوش جودو

16 خرداد 1401

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان درباره انتقاد یکی از ملی پوشان جودو مبنی بر بلاتکلیفی او برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی گفت: هیچ رشته‌ای از فدراسیون ما در بازیهای کشورهای اسلامی حضور ندارد.

محمدرضا مظلومی : درباره انتقاد صورت گرفته از سوی یکی از ملی‌پوشان جودو برای حضور در مسابقات گرندپری قزاقستان، اظهار کرد: هر ورزشکاری که بخواهد از سوی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان عازم تورنمنت بین‌المللی شود، ابتدا باید در داخل کشور کلاس‌بندی شود و مورد تایید پزشک مجرب فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک قرار بگیرد و سپس مجوز حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی را پیدا کند. کلاس بندی داخلی علیرضا خجسته تا قبل از بازیهای پارالمپیک توکیو بود و باید مجددا کلاس بندی وی مورد تایید قرار بگیرد.

وی گفت: مسابقات گرند پری قزاقستان آخرین تورنمنت برای انجام کلاس بندی بین‌المللی نبود و اگر خجسته قصد شرکت در مسابقات جودو افراد کم‌بینا را دارد باید از طریق استان خود اقدام کند و پس از تایید کلاس بندی داخلی وی توسط دکتر نجفی، هر زمان آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات اعلام کند، فدراسیون در خدمت این جودوکار خواهد بود.

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: هر ورزشکار موظف است 3 هفته قبل از اعزام به تورنمنت برون مرزی، کلیه مدارک پزشکی خود را در اختیار فدراسیون قرار دهد که پس از تایید، مجوز شرکت در مسابقات را خواهد داشت. البته ورزشکاران پس از تایید کلاس بندی داخلی، قبل از شرکت در مسابقات باید کلاس آنها توسط 3 یا 4 پزشک بین‌المللی نیز مورد تایید قرار بگیرد تا مشکل شرکت در مسابقات نداشته باشد. این دوره نیز که ما با 9 ورزشکار در مسابقات گرند پری قزاقستان شرکت کرده بودیم، کلیه ورزشکاران کلاس بندی بین‌المللی دریافت کردند.

مظلومی افزود: علیرضا خجسته پس از این که شرایط حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو را به دلیل نداشتن کلاس بندی بین‌المللی پیدا نکرد همکاری خود را با فدراسیون جودو شروع کرد و تحت حمایت این فدراسیون بود نه فدراسیون نابینایان و کم بینایان. در حال حاضر نیز اگر قصد رقابت در جودوی نابینایان و کم‌بینایان را دارد ما از این مساله استقبال می‌کنیم، وی بعد از تایید کلاس بندی داخلی توسط پزشک فدراسیون می‌تواند مدارکش را به فدراسیون ارسال کند تا اقدامات لازم را برای اعزام به تورنمنت برون مرزی و دریافت کلاس بندی بین‌المللی انجام دهیم، در این شرایط مورد حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک قرار خواهد گرفت.

 خجسته پیش از این گفته بود" اسم من هم از طرف فدراسیون نابینایان و کم بینایان و هم فدراسیون جودو برای شرکت در این بازیها رد شده است" که رئیس فدراسیون نابینایان در این باره گفت: اصلا هیچ رشته‌ای از نابینایان و کم‌بینایان در بازیهای کشورهای اسلامی حضور ندارد که بخواهیم اسم خجسته را رد کرده باشیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است