گریه غیرتمندانه "متقیان" در پارالمپیک مقابل پرچم ایران مایه مباهات بود

گریه غیرتمندانه "متقیان" در پارالمپیک مقابل پرچم ایران مایه مباهات بود

17 خرداد 1401

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: گریه غیرتمندانه خانم متقیان در بازی های پارالمپیک مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی مایه مباهات و افتخار همه ایران اسلامی بود.

سید محمد اسبقیان در مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان که امروز ۱۷ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: قهرمانان ارزشمند خوزستان همواره در ورزش پارالمپیکی و المپیکی در رشته های مختلف برای ایران اسلامی بوده اند. گریه غیرتمندانه خانم متقیان در بازی های پارالمپیک مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی مایه مباهات و افتخار همه ایران اسلامی بود و به این تفکر و افکار که از خاک پاک خوزستان قهرمان چنین پهلوانان و قهرمانی پرورش یافته اند درود می فرستم. امروز فدراسیون و ورزش کشور به بیت سیاح ها و پاپی ها افتخار می کند.

وی ادامه داد: افتخارآفرینی جواد حردانی در پارالمپیک و حضور ارزشمند او در مسابقات  و تورنمنت های مهم بین المللی را نمی توانیم فراموش کنیم. خوزستان همواره درخشیده و خواهد درخشید.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان با قدردانی از بنی تمیم مدیرکل ورزش خوزستان، گفت: اخلاق و منش او در زمانی که در فدراسیون کشتی مسئولیت داشت نیز همیشه در مجموعه وزارت ورزش و جوانان زبانزد بود. از آقای نصیری معاون این اداره کل که فردی کاربلد و وظیفه شناس است نیز تشکر می کنم. انصاف نظم و هماهنگی این مجمع با توجه به این که در مجامع مختلف شرکت می کنیم در نوع خود بی نظیر بود و این نشان از تدابیر مدیریتی آقای بنی تمیم و معاونان وی است.

وی در ادامه با تبریک به حردانی که برای چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش معلولان و جانبازان خوزستان انتخاب شد، عنوان کرد: او از قهرمانان پر افتخار رشته دو و میدانی است و قطعا با اخلاق و منشی که از او سراغ دارم با حمایت های خوب آقای بنی تمیم و نصیری می تواند در راستای پیشبرد اهداف اداره کل ورزش خوزستان و فدراسیون موثر واقع شود. فدراسیون نیز قطعا از آقای حردانی حمایت خواهد کرد.

اسبقیان در ادامه نیز با مهم برشمردن بحث استعدادیابی، گفت: ان شاءالله آقای حردانی با کمک اداره کل ورزش استان، این مهم را به صورت جدی با همکاری صاحب نظران و پیشکسوتان در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان کرد: خواهش من این است که آقای بنی تمیم با همکاری بسیج ورزشکاران مساعدت کند تا بحث استعدادیابی و توانمندسازی جانبازان جوان و حتی معلولانی که در کنج خانه نشسته اند، انجام شود. قطعا استعدادهای نابی در بین این افراد وجود دارد که می توانند افتخارآفرینی کنند.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان همچنین عنوان کرد: آمار ورزشکاران سازمان یافته ما معمولا در استان ها وقتی ثبت می شوند به نام رشته های دیگر ثبت می شوند و آمار ورزشکاران سازمان یافته جانبازان و معلولان کم می شود و همین موضوع در بحث تخصیص اعتبار به فدراسیون در وزارت ورزش تاثیرگزار است  که از مسئولان ورزش استان خوزستان نیز می خواهم در این زمینه مراقبت لازم را داشته باشد.

وی گفت: رتبه هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان در بین ۳۱ استان در سال ۹۸ و ۹۹، پنجم بود. ارزیابی سال ۱۴۰۰ نیز در حال انجام است. در مجموع این رتبه در بین ۳۱ استان خوب است و آقای حردانی ضمن حفظ این رتبه باید آن را ارتقا هم بدهد. همچنین رتبه خوزستان در بین ۳۱ استان در این بخش سیزدهم است و مطمئن هستم ظرفیت خوزستان بالاتر از این است و من به ورزش خوزستان اعتقاد دارم.

اسبقیان با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول،، افزود: این مصوبه فرصت ارزشمندی است. مصوبه در دولت قبلی ابلاغ شد و آقای رییسی نیز آن را ابلاغ کرد. در این مصوبه ۱۵ دستگاه اجرایی وظایفی را برعهده دارند که لازم الاجرا هستند و مکلف شده اند بخشی از ساعات تمرینی سالن های ورزشی خود را در اختیار جانبازان و معلولان قرار دهند.

وی در پایان از زحمات آقای شیروانی رییس سابق هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان و آقای پراور سرپرست هیات، تشکر کرد و برای جواد حردانی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است