صالحی‌امیری: پاداش قهرمانان ناشنوا نباید تفاوتی با دیگر ورزشکاران داشته باشد

صالحی‌امیری: پاداش قهرمانان ناشنوا نباید تفاوتی با دیگر ورزشکاران داشته باشد

17 خرداد 1401

مراسم تجلیل از افتخارآفرینان المپیک ناشنوایان امروز با حضور سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، هادی ساعی عضو هیئت اجرایی و رئیس فدراسیون تکواندو، حسن رنگرز مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان مازندارن، حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، مسئولین فدراسیون ناشنوایان و رشته‌های اعزامی به بازی‌های المپیک ناشنوایان (برزیل)، افتخار آفرینان اعزامی به این دوره از بازی‌ها و جمعی از مدیران و مسئولین ورزش کشور برگزار شد.

در این مراسم «سیدرضا صالحی‌امیری» رئیس کمیته ملی المپیک گفت:  قلبا شما را دوست دارم و خدا را شاهد می‌گیرم فقط و فقط برای شادی دل شما این مراسم برگزار شد. من و همکارانم با خدا عهد کردیم تا زمان مسوولیت یک روز از شما غافل نشویم. بر همه واجب است مدافع انسان‌های مظلوم باشیم. کلام وحی است که عدالت فلسفه خلقت است. همه باید از ناشنوایان حمایت کنند تا عدالت ورزشی برقرار شود.

وی تاکید کرد: شنوایی در جسم نیست و در قلب است. جمع شدن امروز ما یک دلیل دارد و ما به شما مدیونیم و آنچه تاکنون انجام شده است، حداقل‌هاست و جبران خواهیم کرد. چون ادعای عدالت امام علی (ع) داریم پس باید این عدالت محقق شود.

صالحی‌امیری با تاکید بر این‌که نباید تبعیضی وجود داشته باشد، افزود: یکبار باید تصمیم بگیریم و نباید تفاوتی بین ورزشکاران ناشنوا و سایر ورزشکاران قائل شویم. نباید با احساست این جامعه بازی کنیم. مجموعه دولت، مجلس، وزارت ورزش و کمیته باید برای برداشتن فاصله و تبعیض‌ها تلاش کنیم. نمی‌شود برای دیگران دنبال اشتغال و مسکن باشیم اما این عزیزان دغدغه شغل و مسکن داشته باشند و خانه‌به‌دوش باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای اعزام کاروان المپیک ناشنوایان به برزیل گفت: شهادت می‌دهم تیشه‌گران و تیم او چه خون‌دل‌هایی خوردن تا کاروان به برزیل برسد.

وی ادامه داد: این‌جا جمع شدیم تا یک پیام به کادر فنی، مربیان، ورزشکاران دختر و پسر منتقل کنیم و این‌ که تلاش شما دیده می‌شود و همچنان که از سایر قهرمانان در این سالن تقدیر کردیم از شما هم تقدیر کردیم. مجلس باید به میدان بیاید. دولت خدمتگزار که در این شرایط سخت تلاش بسیاری برای اداره کشور می‌کند، باید عنایت داشته باشد. باور دارم که دولت و مجلس عدالت را اجرا می‌کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور  رئیس سازمان بهزیستی در این جمع گفت: حضور ایشان بدان معناست که بنای عدالت اجرا خواهد شد. قلب ما با شماست و شما را قلبا دوست داریم.

همچنین مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ناشنوایان در این مراسم گزارش عملکرد کاروان اعزامی به رقابت‌های برزیل را ارائه کرد و گفت: در دوره گذشته هفتم شدیم و اما امسال عنوان سوم را به‌دست آوردیم. با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی قول دادیم امسال پاداش ویژه دولت را به مدال‌آوران بپردازیم.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است