بیمه ها باید از بیماران چشم پزشکی حمایت کنند

بیمه ها باید از بیماران چشم پزشکی حمایت کنند

19 خرداد 1401

محمدمهدی صدوقی، به پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی اشاره کرد و گفت: این همایش با همکاری انجمن چشم پزشکی و دو گروه چشم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی به عنوان کار گروه از حدود ۵ سال پیش شروع شده است.

وی در خصوص استفاده از هوش مصنوعی در چشم پزشکی، اظهار داشت: هوش مصنوعی در چشم پزشکی کاربردهایی دارد و یکی از وسایل تشخیص است که به عنوان غربالگری استفاده می‌شود. در دستگاه توپوگرافی بر اساس دیتاهایی که ثبت و ضبط شده تصمیم گیری می‌کند و پنل تشخیص ارائه می‌دهد. ولی همان طور که می‌دانید هوش مصنوعی کمک کننده است و تصمیم گیرنده نیست، دستگاه عکس برداری قرنیه یک پیشنهادی به پزشک می‌دهد، ولی نهایتاً تصمیم با پزشک است.

وی ادامه داد: تکنولوژی در چشم پزشکی محاسن و معایبی دارد، محاسنش این است که با تکنولوژی پیشرفته سر و کار دارد و بیماران نتایج بهتری می‌گیرند، اما عیبش این است، چون اکثر این تکنولوژی‌ها وارداتی هستند، هزینه بالایی دارد.

صدوقی افزود: از مشکلاتی که گریبانگیر چشم پزشکان است، بحث هزینه‌هایی است که در رشته چشم پزشکی ایجاد می‌شود؛ متأسفانه بیماران مجبور می‌شوند هزینه را پرداخت کنند، اما در این بین بیمه‌ها می‌توانند کمک کنند برای اینکه از وسایل پیشرفته استفاده کنیم، ما را حمایت کنند تا بتوانیم رقابت کنیم. یکی از معضلات، پوشش بیمه‌ای است، بیمه‌ها نباید در قالب بنگاه اقتصادی باشند و باید پوشش خوبی برای بیماران داشته باشند.

وی در خصوص زمان و مکان برگزاری پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی، خاطر نشان کرد: این همایش از ۲۵ تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ به مدت سه روز در محل مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

دبیر علمی پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی افزود: به دلیل بیماری کرونا طی دو سال اخیر همایش‌ها مجازی بودبودند و این اولین همایش حضوری است که با استقبال خوب همکاران چشم پزشک در سراسر کشور روبه رو شده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر از همکاران ثبت نام کرده‌اند؛ این همایش پیرامون مسائل جدید و چالش‌های علم چشم پزشکی است، سخنرانان زیادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دعوت شده‌اند و بسیاری از همکاران هیئت علمی به عنوان سخنران هستند که در این همایش مسائل روز را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است