تامین ارز یک میلیون یورویی برای کاروان ایران در بازی‌های اسلامی

تامین ارز یک میلیون یورویی برای کاروان ایران در بازی‌های اسلامی

17 خرداد 1401

اصغر رحیمی در مورد آخرین وضعیت کاروان ایران برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی توضیح داد و گفت: زمان مقرر برگزارکنندگان بازی ها برای اعلام فهرست اولیه کاروان کشورها تمام شده است. در این مدت از طرف کمیته ملی المپیک ایران نام نویسی ۲۰۰۰ ورزشکار، مربی، سرپرست و همراه انجام شد. البته بیشتر افراد ثبت نام شده شامل ورزشکاران هستند. به طورمثال فقط در کشتی آزاد و فرهنگی ۱۸۰-۱۷۰ نفر ثبت نام شده اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام نهایی از میان همین افراد انجام می شود، خاطرنشان کرد: این مرحله از ثبت نام تیرماه انجام خواهد شد. بعد از آن وضعیت نهایی کاروان ایران برای حضور در بازی های اسلامی به لحاظ تعداد نفرات اعزامی مشخص خواهد شد.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «بر اساس تعداد رشته های مصوب، پیش بینی شما از ترکیب اعزامی به لحاظ تعداد نفرات چیست؟»، گفت: در بررسی های اولیه اعزام ۲۸۰ ورزشکار را پیش بینی کرده بودیم که با لحاظ کردن اعزام مربی، سرپرست، همراه، نمایندگان رسانه ها و ... یک ترکیب ۵۰۰ نفره برای کاروان ایران شکل می گرفت این در حالی است که طبق آخرین تصمیم گیری رشته کیک بوکسینگ از اعزام کنار رفت بدین ترتیب ۱۲-۱۰ نفر از ترکیب مورد نظر کم می شوند اما همچنان بر اساس اعزام کاروان ۵۰۰ نفره کارهای خود را دنبال می کنیم تا ثبت نام نهایی انجام شود و بعد از آن بتوانیم تعداد دقیق نفرات اعزامی را اعلام کنیم.

رحیمی با یادآوری اینکه کاروان ایران در ۱۷ رشته بازی های کشورهای اسلامی شرکت خواهد کرد و همچنین در سه رشته جانبازان و معلولان هم نماینده خواهد داشت، در مورد ارز مورد نیاز این کاروان توضیح داد و گفت: یک میلیون یورو ارز مورد نیاز است. رقم ریالی این میزان ارز توسط کمیته ملی المپیک تامین و در اختیارمان گذاشته شده است. در حال پیگیری مکاتبات با بانک مرزی برای تبدیل آن به ارز هستیم.

وی در این رابطه ادامه داد: ۵۰ درصد ارز پیش بینی شده به حق ماموریت و پول توجیبی اعضای کاروان اختصاص دارد که در همین تهران در اختیارشان قرار داده می شود. بخش باقی مانده هم برای دیگر امور مربوط به کاروان و به ویژه پرداخت پاداش های پای سکو هزینه خواهد شد. این پاداش ها در همان محل برگزاری بازی ها طبق مصوبه ستاد عالی در اختیار مدال آوران قرار داده می شود.

به گفته سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی، این کاروان در قالب ۸ گروه عازم محل برگزاری بازی های می شود. وی در این زمینه گفت: گروه اول شامل کادر سرپرستی است که ۵ یا ۶ مرداد عازم قونیه می شود. از میان رشته های مختلف هم دوچرخه سواری اولین گروه اعزامی است که ۹ مردادماه راهی محل برگزاری بازی ها می شود. بعد از آن اعزام دیگر رشته ها و نفرات شان به ترتیب انجام می شود. بازگشت اعضای کاروان هم در قالب ۸ گروه انجام خواهد شد و کادر سرپرستی آخرین گروهی است که راهی تهران می شود.

وی در مورد «مراسم افتتاحیه بازی های کشورهای اسلامی و اینکه چه تعداد نفر از اعضای کاروان ایران در این مراسم حضور خواهند داشت؟»، گفت: زمان برگزاری مراسم افتتاحیه بیشتر نفرات کاروان ایران در قونیه حضور دارند اما مشخص نیست چه تعداد نفر از چه رشته هایی را در مراسم افتتاحیه خواهیم داشت.اصلا هنوز سهمیه کاروان ایران برای این مراسم مشخص نشده اما فکر میکنم با توجه به اینکه ایران در کنار کشورهای مانند آذربایجان، اندونزی، قزاقستان و خود میزبان کشورهای پرجمعیت در بازی ها هستند، سهمیه ۱۰۰ نفره برای افتتاحیه داشته باشیم.

رحیمی همچنین در مورد تعداد نفرات کادر سرپرستی گفت: هنوز در این زمینه جمع بندی نهایی حاصل نشده اما احتمالا یک ترکیب ۵ نفره خواهیم بود. به خصوص که لازم است دو سه نفر در بعد از پرواز تهران به آنکاراف در این شهر (آنکارا) بمانند تا هماهنگی تراسپورت به قونیه با اتوبوس را انجام دهند. همزمان یکی دو نفر هم باید در قونیه باشند تا پیگیر کارهای استقرار و ... باشند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است