نمایشگاه آثار صنایع دستی بانوان افتتاح شد

نمایشگاه آثار صنایع دستی بانوان افتتاح شد

21 خرداد 1401

همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد علی بن موسی الرضا(ع) به همت موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع)، نخستین نمایشگاه آثار نفیس بانوان «سرپرست خانوار و معلول» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، هنری و خادمان و حاملان پرچم حرم رضوی و جمعی از اصحاب رسانه در گالری هم نمک افتتاح شد. 
در این مراسم بابا رجب خادم معروف امام رضا (ع) که افتخار حمل  پرچم سبزرنگ حرم رضوی را بر عهده داشت، اظهار داشت: این پرچم چند روز روی ضریح حرم مطهر و منور امام رضا(ع) بوده و همه ساله در سراسر کشور عطر حرم مطهر را پخش می کند، امسال هم این پرچم توسط خادمین حرم امام هشتم در سراسر کشور می چرخد و اکنون هم در این مراسم افتتاحیه است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۱ ذی القعده میلاد با سعادت امام رضا(ع)، افزود :در این روز عزیز و گرامی از صاحب امروز آقا امام رضا(ع) بهترین ها را برای همگان مسئلت می کنم، ما با خود نمک و نبات حرم رضوی را به عنوان سوغاتی آوردیم و امیدوارم این افتتاحیه آغازگر کارهای بزرگ باشد.

محمدرضا مشهدی مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران، گفت: این نمایشگاه محلی مناسب و پایدار برای عرضه آثار نفیس قابل رقابت تولید شده از سوی بانوان سرپرست خانوار است که در ادامه سایر اقدامات و طرح‌های حمایتی طرح هم‌نمک صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به کیفیت و رقابتی کردن محصولات تولیدی، رمز موفقیت برای خانواده‌های کم برخوردار است، ابراز امیدواری کرد: روز به روز با رشد و شکوفایی بانوان هنرمند خلاق، همواره شاهد برگزاری اینگونه رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح کشور باشیم. 
در حاشیه نمایشگاه یکی از دنبال کننده فعال موسسه در شبکه های اجتماعی درباره این نمایشگاه گفت: موسسه هم نمک وابسته به خیریه امام رضا(ع) است، این نمایشگاه برای حمایت و معرفی هنرهای دستی افراد کم توان افتتاح شد. آثار این نمایشگاه شامل گلیم، جاجیم، فرش، انواع شمع، مجسمه چوبی و ظروف رزین است و افراد بازدید کننده می توانند از طریق اسکن بارکد، کارها را ثبت سفارش کنند و به این طریق کار مورد نظر خود را بخرند.
او خاطر نشان کرد: قرار است موسسه ما در تهران دو شعبه دیگر را برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و معلول افتتاح کند.
در ادامه مسئول غرفه شمع هم گفت : برای شرکت در این نمایشگاه اولویت بندی با کسانی است که سرپرست خانوار هستند. پس هدف از برگزاری این نمایشگاه در حقیقت کمک به خانم های سرپرست خانوار است.
وی در ادامه از اضافه شدن شعبه های دیگر این نمایشگاه دائمی علاوه بر دو شعبه در تهران در استان های دیگر مانند خراسان رضوی - مشهد، استان آذربایجان شرقی - تبریز، استان لرستان- خرم آباد، و استان کردستان خبر داد.

نوحه سرایی در مدح علی بن موسی الرضا(ع)، پخش نمک و نبات تبرک حرم امام رضا(ع) و معرفی آثار موجود در این نمایشگاه از دیگر برنامه های جانبی مراسم افتتاحیه بود. محمد مسلمی کارگردان عموهای فیتیله ای، سیدمحمد جواد شوشتری مدیرعامل موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) و شماری از هنرمندان از دیگر حاضران این مراسم بودند.

نمایشگاه آثار نفیس صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار و معلول همه روزه از صبح تا شب به صورت دائمی در تهران، خیابان ولی‌عصر(عج)، بعد از بیمارستان دی، نبش کوچه نیلو پلاک یک برگزار می شود و میزبان علاقه مندان و مخاطبان خواهد بود.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است