شناگران نابینا و کم‌بینا پاداش پای سکو دریافت می‌کنند

شناگران نابینا و کم‌بینا پاداش پای سکو دریافت می‌کنند

27 خرداد 1401

رییس انجمن شنا نابینایان و کم بینایان گفت: به منظور بالا بردن انگیزه ورزشکاران، شناگرانی که در مسابقات قهرمانی کشور که تحت نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود رکورد ملی را جابجا کنند، پاداش پای سکو دریافت خواهند کرد.

حمید شریفیان: مسابقات پاراشنای قهرمانی کشور در دو بخش معلولان و نابینایان و کم بینایان از پنجشنبه ۲۶ خرداد زیر نظر نماینده کمیته بین‌المللی پارالمپیک در استخر آزادی آغاز شده و ۷۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به رقابت می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: رقابت ها در ۳ کلاس پزشکی و در ۱۱ ماده ( ۷ماده انفرادی و ۴ ماده تیمی) طی دو روز برگزار می‌شود که امیدوارم در پایان این رقابتها استعدادهای خوبی را در شنای نابینایان و کم‌بینایان شناسایی کنیم.

رییس انجمن شنا نابینایان و کم بینایان افزود: به منظور ایجاد انگیزه در بین شناگران نابینا و کم‌بینا، شناگرانی که در این مسابقات بتوانند رکورد ملی را جابجا کنند علاوه بر این که مجوز ورود به بازیهای پاراآسیایی و جهانی را کسب می‌کنند، از سوی انجمن جوایزی به صورت نقدی به عنوان پاداش پای سکو دریافت خواهند کرد. البته شناگری که بتواند در هر ماده رکورد ملی را جابجا کند به همان تعداد پاداش او نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین از اختصاص جوایز نقدی به شناگر و مربی برتر در پایان مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: در جهت ارتقای سطح مسابقات شنا قهرمانی کشور، علاوه بر پرداخت پاداش پای سکو از سوی انجمن شنای نابینایان و کم‌بینایان، به بهترین شناگر و مربی در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان نیز پاداش در نظر گرفته شده است.

شریفیان با اشاره به حضور ورزشکارانی از کشورهای عراق، تایلند و قزاقستان در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن سطح مسابقات قهرمانی کشور در دوره‌های قبل که تحت نظر IPC برگزار شده بود، این دوره سبب شد تا شاهد حضور شناگرانی از سایر کشورها در مسابقات قهرمانی کشور باشیم.

رییس انجمن شنای نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات چون زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می‌شود، اهمیت زیادی دارد و هر رکوردی که توسط شناگران شکسته شود در رنکینگ آنها ثبت و امتیاز آن برای دریافت مجوز ورود به بازیهای پاراآسیایی و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس محاسبه می‌شود.

وی با بیان این که به دنبال میزبانی مسابقات بین‌المللی شنا نابینایان و کم بینایان در سال آینده هستیم، تصریح کرد: این مسابقات تمرین خوبی برای کادر اجرایی و فنی است تا توانمندی خود را به نماینده IPC برای موافقت جهت برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران نشان دهند. سال گذشته ما از سوی کمیته ملی پارالمپیک به کمیته بین‌المللی پارالمپیک درخواست میزبانی دادیم که امیدوارم در این مسابقات توانمندی خود را برای گرفتن میزبانی ثابت کنیم.

شریفیان در پایان گفت: شناگرانی که در این مسابقات استعدادیابی می‌شوند به همراه کسانی که در بازیهای پاراآسیایی جوانان بحرین مدال آور بودند به اردوی تیم ملی جوانان و بزرگسالان دعوت خواهند شد تا با سرمایه‌گذاری روی آنها در آینده، پشتوانه خوبی برای تیم شنای نابینایان و کم‌بینایان باشند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است