ضرورت دسترسی همه ورزشکاران به خدمات پزشکی ورزشی

ضرورت دسترسی همه ورزشکاران به خدمات پزشکی ورزشی

22 خرداد 1401

غلامرضا نوروزی در مجمع عادی هیئت پزشکی ورزشی استان که در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه برخورداری ورزشکاران از سلامت کامل همواره جزو اولویت‌های این فدراسیون بوده و برای تحقق آن برنامه داریم، گفت: اینکه یک ورزشکار بتواند در میادین مختلف به موفقیت دست یابد، به عوامل زیای بستگی دارد که بی‌تردید یکی از این عوامل نقشی است که این فدراسیون ایفا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه معتقدیم فعالیت‌ها و خدمات این فدراسیون می‌تواند پا را از جامعه ورزشی فراتر گذاشته و به عمو جامعه نیز خدمات ارائه دهد، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان یکی از استان‌هایی است که توانسته است در حوزه پزشکی ورزشی گام‌های بلندی را با ایجاد یک مرکز فیزیوتراپی برداشته و معتقدیم در این راه زنجان یکی از استان‌هایی است که خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیگیری مسائل پزشکی ورزشی جامعه ورزشی به جد دنبال شده و زنجان به لحاظ برخورداری از جایگاه ارزنده در حوزه قهرمان‌پروری، یکی از استان‌هایی است که نگاه ویژه در خصوص ارائه این خدمات به آن داریم، خاطرنشان کرد: بعد از چند سال تلاش، امروز به صراحت اعلام می‌کنیم که فدراسیون پزشکی ورزشی توانسته است جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه وجود پزشکان مجرب و میز متخصصان حوزه تغذیه و روان‌شناسی در کنار تیم‌ها عاملی تاثیرگزار برای موفقیت تیم‌های مختلف ورزشی شده است، افزود: یکی از نیازهای امروز جامعه در حوزه پزشکی ورزشی، آموزش و به روز کردن دانش مربیان و ورزشکاران است که معتقدیم این مهم باید به جد در رشته‌های مختلف دنبال شود.

نوروزی، از سطح علمی بالا و کیفیت اثرگذار فعالیت‌های پزشکی ورزشی در ایران خبر داد و یادآور شد: اگر به دنبال توسعه سلامت عمومی به عنوان یکی از اهداف اصلی هستیم، یکی از راهکارها در این زمینه، فراهم کردن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزشی به خدما پزشکی ورزشی است.

وی با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که ماهیانه تعداد 35 ورزشکار معلول قطع نخاعی حقوق دریافت می‌کنند، گفت: با وجود این خدمات، معتقدیم نباید به این موضوع اکتفا کنیم، به همین خاطر به دنبال افزایش میزان خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران نسبت به گذشته هستیم.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است