رئیس فدراسیون نابینایان: شرکت توسعه دستور وزیر ورزش برای تامین امکانات را نادیده گرفت

رئیس فدراسیون نابینایان: شرکت توسعه دستور وزیر ورزش برای تامین امکانات را نادیده گرفت

25 خرداد 1401

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: من متولد سال ۳۹ در اردبیل و جانباز جنگ تحمیلی هستم. از سال۶۳ وارد محیط ورزشی شدم و از سال۶۷ به عنوان رئیس هیات تهران انتخاب و پس از آن نیز بعنوان رئیس فدراسیون انجام وظیفه میکنم.

مظلومی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی جایگاه وی از ورزش نابینایان و کم بینایان اظهار کرد: این ورزش بعد از انقلاب شکل گرفت و سال ۷۸ با توجه به درخواست سازمان جهانی ورزش نابینایان از فدراسیون جانبازان جدا شدیم ولی باز شرمنده عزیزان هستیم چون امکانات ساختاری ضعیفی داریم که با توجه به رشد بچه ها در مسابقات مختلف متاسفانه این امکانات اصلا پاسخگو نیست و علی‌رغم تمام وعده های مسئولین اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد به طوری که حتی دستور وزیر ورزش نیز با بی توجهی شرکت تجهیز روبرو شد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در خصوص آشنا بودن خودش به مشکلات نابینایان و تاثیر آن بر موفقیت ورزشکاران بیان کرد: من رییس نیستم بلکه خادم این عزیزان هستم. ما پنج دوره در پارالمپیک شرکت کردیم که در ریو سه نقره و همچنین نایب قهرمان فوتبال شدیم در حالی که یک زمین اختصاصی برای فوتبال نابینایان نداریم.

وی ادامه داد: من قول دو طلا داده بودم اما چهار طلا و دو نقره در پارالمپیک قبلی کسب کردیم و این باعث توقع دوطرفه بین ما و مسئولین بالادستی شد ولی صدای این رشد ما را نشنیده اند و کمکی نمیکنند.

مظلومی درباره بخشی از حمایت مسئولین گفت: آن موقع که رییس هیئت تهران بودم از دکتر قالیباف مجموعه هرندی را برای بچه های تهران گرفتم اما خب چند سالی که نبودم این‌ مجموعه آسیب دیده و خیلی قابل بهره برداری نیست به شرطی که حمایت شویم می‌توانیم آن‌مجموعه را دوباره سرپا کنیم.

وی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد در واکنش به صحبت‌های فلفلی‌ مربی تیم‌ فوتبال نابینایان اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم تا برای آبان با یک سهمیه موجود بتوانیم با تمام ظرفیت و توان بجنگیم و نتیجه مناسب را بگیریم.

رئیس فدراسیون نابینایان کم بینایان درباره جایگاه فعلی کشورمان در آسیا گفت: ما در گلبال و فوتبال همیشه رقیب چین بودیم و یا اول بودیم یا چین اول بوده است و در رقابتهای مختلف در آسیا نیز با توجه به محدودیت امکانات همیشه جزو کشورهای برتر اول و دوم بودیم.

وی ادامه داد: ما از لحاظ مالی مشکل نداریم بلکه زیرساختهای ما کم است ما از مسئولین چیزی اضافه نمیخواهیم بلکه آنچه شایسته ما است تا افتخار آفرینی کنیم را میخواهیم. من بی انصافی نمیکنم و کمکهایی هم شده بویژه از مسئولین بهزیستی تشکر میکنم اما از همه کسانی که میتوانند کمک کنند میخواهم تا به ما نیز توجه کنند.

مظلومی درباره ارتباط با مجامع بین المللی بیان کرد: ما در منطقه حرف اول را میزنیم ولی مسئولان با معلولیت بچه های ما آشنا نیستند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره گزارش عملکرد مجموعه خود گفت: ما در حال تهیه این‌ گزارش هستیم و این مجموعه گزارش ما به صورت صوتی است.

وی در پایان اظهار کرد: ما اول باید زیرساختها را آماده کنیم بعد از استعدادهای بالقوه بخواهیم که بیایند تا ما بتوانیم‌ حمایتشان کنیم و این جزو وظایف ما است. امیدواریم با حمایت‌ مسئولین بتوانیم آنچه شایسته و بایسته است را ادا‌ کنیم.

 

منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است