حل مشکلات جامعه معلولان نیازمند ورود مردم و خیرین است

حل مشکلات جامعه معلولان نیازمند ورود مردم و خیرین است

15 تیر 1401

اصغر کاظمی  در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی بیش از ۲ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی هستند که این معلولان با مشکلات زیادی مواجه هستند، در مجموع نرخ معلولیت در این استان بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه در کل کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی داریم، اضافه کرد: این افراد معلولانی هستند که به سازمان بهزیستی مراجعه کرده‌اند و قطعا تمام جامعه معلول ما نیستند و معلولیت بیش از این در سطح کشور پراکنده است.

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با توجه به تورم جامعه علیرغم افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی باز هم در ارائه خدمات به جامعه معلول دچار مشکل هستیم.

کاظمی با اشاره به سفر چهار روزه خود به خراسان جنوبی گفت: در این سفر با خانواده‌های دارای معلول دیدار خواهیم داشت و از نزدیک مشکلات آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی نوع فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه در این مجموعه را پرشمار توصیف کرد و گفت: کارکنان بهزیستی ۱۸۰ نوع فعالیت را بدون اثرپذیری از تنگناهای مالی انجام می‌دهند.

کاظمی اظهار داشت: خوشبختانه کارکنان بهزیستی با همه کمبودها و مشکلاتی که در زمینه مالی دارند و سختی کاری که باید انجام بدهند بدون هیچ کوتاهی در حال خدمت به مددجویان هستند.

وی اظهار داشت: فعالیت و ارایه خدمت در حوزه آسیب‌های اجتماعی که برعهده بهزیستی قرار دارد، نیازمند صبوری و تحمل زیاد است تا کمبودها و مشکلات اثری بر خدمتگزاری به مددجویان نداشته باشد، علیرغم سختی کار حقوق کارکنان مجموعه بهزیستی نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار پایین است که باید در تخصیص اعتبارات استانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است