دارنده مدال طلا پارالمپیک: بیمه ندارم و هزینه‌های پزشکی را از جیب پرداخت می‌کنم

دارنده مدال طلا پارالمپیک: بیمه ندارم و هزینه‌های پزشکی را از جیب پرداخت می‌کنم

19 تیر 1401

امیر خسروانی  با بیان اینکه شرایط مدال‌آوران پارالمپیکی از لحاظ اقتصادی خوب نیست، اظهار داشت: در دیدار با رهبر انقلاب، معظم‌له بر عدالت ورزشی و رفع مشکلات ورزشکاران تاکید داشتند. مشکلات تا حدی مرتفع شده اما با وجود گذشت بیش از ۱۰ ماه از برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو، شماری از مدال‌آوران آن آوردگاه بزرگ، گلایه‌هایی از شغل و شرایط خود دارند. من اکنون ۲۸ سال سن دارم و نهایت تا ۳۵ سالگی در ورزش باشم بعد از آن باید به‌دنبال یک شغل به عنوان منبع درآمد باشم و در آن سن شغل به راحتی پیدا نمی‌شود.

دارنده مدال طلای مسابقات دوومیدانی پارالمپیک توکیو ادامه داد: دوومیدانی یک رشته رکوردی و برای رسیدن به قله افتخار نیاز به تمرکز زیاد است. ما نباید دغدغه مسائل اقتصادی و شغل داشته باشیم اما متاسفانه اینگونه نیست. کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین مبلغی به عنوان حقوق به ما می‌دهد اما روزهایی که در خارج از اردو هستیم هزینه زیاد می‌شود چون باید به دنبال بهترین زمین تمرین باشیم. البته در خیلی از استان‌ها امکانات لازم برای ورزشکاران معلول وجود ندارد و این کار را برای مدال‌آوران سخت کرده است. من اگر بخواهم خارج از شهرستان گناوه تمرین کنم باید با هزینه شخصی یک خانه اجاره کنم. مدتی در شیراز بودم اما هزینه‌های آن بالا بود.

خسروانی این را هم عنوان کرد: هزینه بالای اسکان در دیگر شهرستان‌ها موجب شده تا تمریناتم را در شهرستان گناوه پیگیری کنم. این شهرستان امکانات خیلی کمی دارد. برای پرش طول نیاز به یک پیست با خاک است اما پیست گناوه این امکانات را ندارد و پر از سنگ است. در گذشته به خاطر این پیست مصدوم شدم و هنوز این مصدومیت بهبود پیدا نکرده است. اگر بخواهم آشیل پایم را جراحی کنم باید بیش از یکسال خانه‌نشین باشم. با مصدومیت تمرینات را پیگیری می‌کنم و خدا را شکر شرایط خوبی دارم. اکنون نیز در اردو تیم ملی هستیم و باید خود را برای مسابقات جهانی که اواخر شهریور در مراکش برگزار می‌شود آماده کنیم. با تمرینات فدراسیون امید دارم که بهترین نتیجه را در آن کشور به ثبت برسانم.

ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران در پاسخ به علت غیبتش در مسابقات انتخابی در اردیبهشت‌ماه گفت: در آن زمان مصدوم بودم و ترس از تشدید مصدومیت موجب شد تا قید رقابت را بزنم اما اکنون شرایط بسیار خوبی دارم. اردوهای آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در دستور کار بود که متاسفانه این بازی‌ها به تعویق افتاد. تعویق این بازی‌ها به سود من نبود. البته هنوز زمان برگزاری این دوره از بازی‌ها مشخص نیست.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است