معلولان میبد به معابر و مکان‌های عمومی، دسترسی آسان ندارند

معلولان میبد به معابر و مکان‌های عمومی، دسترسی آسان ندارند

20 تیر 1401

محسن صباغی نژاد  در اولین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی میبد در سال ۱۴۰۱ افزود: براساس ماده ۲ و چهار قانون جامع حمایت از حقوق معلولان همه ادارات و نهادهای دولتی موظفند موانع حضور معلولان در جامعه را مرتفع کنند و مهم این است یک معلول بتواند با حضور در اجتماع نیاز خود را برطرف کند.

وی انتخاب محدوده‌ای در سطح شهر به عنوان پایلوت را پیشنهاد داد تا با برطرف شدن موانع و ساماندهی محدوده انتخاب شده الگویی برای سایر مکان‌های شهر فراهم شود .

فرزین خادمی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد نیز در این نشست به مصوب شدن محدوده خیابان امام تا سه راه سعیدی برای رفع موانع مناسب سازی اشاره کرد.

سید محسن فلاح رییس اداره بهزیستی میبد هم مهمترین مشکلات مناسب سازی در میبد را نبود رمپ ورودی در درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها و سد معبر توسط اصناف برشمرد.

کارشناس مسئول توانبخشی و مناسب سازی بهزیستی استان یزد  نیز در این نشست با ارایه گزارشی از همکاری مسئولان شهرستان در بحث مناسب‌سازی اداره‌های شهرستان همکاری‌های انجام شده را بر اساس ارزیابی های انجام شده مطلوب عنوان کرد.

حمید رضا قامت بلند ، بیمه سلامت ، درمانگاه تامین اجتماعی ، شرکت تعاونی دهیاریها و بنیاد شهید را از اداره‌هایی عنوان کند که نمرات خوبی در این ارتباط کسب کردند.

مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است