نشست مدیران کمیته ملی پارالمپیک با مسئولان ۱۰ فدراسیون

نشست مدیران کمیته ملی پارالمپیک با مسئولان ۱۰ فدراسیون

18 تیر 1401

 در این نشست، روسای فدراسیون های تیراندازی با کمان، تنیس روی میز و سوارکاری و دبیر فدراسیون های نابینایان، جانبازان و معلولین، قایقرانی، بدمینتون، تکواندو، ترای اتلن، تنیس، تیراندازی با کمان و همچنین رییس، دبیر اجرایی و مدیران کمیته ملی پارالمپیک حضور داشتند که گزارشی از عملکرد فدراسیون ها ارائه گردید و برخی مسائل مرتبط با ورزش های پارالمپیکی از سوی طرفین مطرح شد.

در پایان این جلسه مقرر گردید گزارش عملکرد مکتوب فدراسیون ها، نیازهای آموزشی و کلاس بندی و همچنین درخواست تجهیزات فدراسیون ها در بخش های قهرمانی و همگانی به کمیته جهت بررسی های لازم اعلام شود. همچنین برای تدوین برنامه ۴ ساله فدراسیون ها نیز کمیته ملی پارالمپیک کمک خواهد کرد تا با اهداف و سیاست های کلان پارالمپیک همسویی به وجود آید.

در این پایان، رییس کمیته ملی پارالمپیک ضمن تشکر از حاضران اظهار داشت: طبق آخرین نامه کمیته بین المللی پارالمپیک باید رشته های دیگر هم از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شده و به فدراسیون تخصصی تحت پوشش فدراسیون جهانی خودشان منتقل شوند. البته استثناء هم وجود دارد به عنوان مثال بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و فوتبال نابینایان خودشان فدراسیون جهانی دارند و نیاز به انتقال نیست.

خسروی وفا تاکید کرد: اینکه انتقال های قبلی بعضا ناقص انجام شده و بعضا در سطح هیات های استانی هنوز مشکلاتی وجود دارد، پیشنهاد می کنم که تفاهمنامه های قبلی که به امضای وزیر ورزش، روسای کمیته های ملی المپیک و پارالمیپک و فدراسیون های جانبازان و معلولین و فدراسیون تخصصی رسیده، خوب است که با گذشت این چند سال روزآمد شود تا روند انتقال کامل گردد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است