منابع بهزیستی پاسخگوی نیاز این سازمان نیست/ «تصادفات» عاملی بزرگ در معلولیت افراد جامعه

منابع بهزیستی پاسخگوی نیاز این سازمان نیست/ «تصادفات» عاملی بزرگ در معلولیت افراد جامعه

31 تیر 1401

علی محمدقادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت جوانان انقلابی در امتداد تلاش های صورت گرفته در این ۴۲ سال، خدمتی شایسته و ثمربخش به اقشار محروم  جامعه که بر حق صاحبان اصلی این انقلاب هستند ارائه دهیم.

 وی افزود: تلاش می کنیم با آینده نگری، هم افزایی اندیشه و کار و تلاش حداکثری، الگوی اسلامی ایرانی را همگام با روش های روز و با مبانی گام دوم انقلاب اسلامی و با تعامل  موثر با شتاب دهنده های اجتماعی پویا و خلاق پیگیری کنیم.در این مسیر ارشادات همه خیرین و نیکوکاران و مردم ما را در وصول رضایت حق تعالی یاری خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات این سازمان، تأکید کرد: این سازمان از ادغام چندین مجموعه و موسسه کار خود را شروع کرده و در موضوع حمایت، امداد و توانمندسازی اقشاری از جامعه قدم های موثری را برداشته است، امروزه حمایت از ۸درصد از جامعه آماری کشور بر عهده این سازمان است و ساختار سازمان و منابع فعلی آن پاسخگوی رفع نیاز این آمار جامعه نیست. البته در کنار حمایت بی دریغ دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی تحول در ساختار سازمان بهزیستی یک ضرورت اساسی است.

وی اشاره کرد: مردمی سازی به عنوان عرصه سپاری ماموریت ها به آحاد مردم یک ضرورت است و ظرفیت گروه های مردمی جهادی، خیرین و ثمن ها و دانششویان، طلاب و دانش آموزان در حوزه های حمایتی اجتماعی امروز آماده به کار در حوزه خدمت رسانی به سازمان بهزیستی هستند.

قادری اضافه کرد: سازمان بهزیستی با بیش از ۵۳ وظیفه با ۱۵۰ کد خدمت امروزه مفتخر است که حدود ۷ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد که با تأکید رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال تکلیف برای ما دوچندان شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حمایت های این سازمان از اقشار محروم جامعه، خاطرنشان کرد: بهزیستی حمایت از فرزندان سه قلو به بالاتر در خانواده های دهک ۱ تا ۷ را تحت پوشش دارد، موضوع بیماران روانی مزمن در این سازمان قرار دارد، نگهداری معلولان در شقوق مختلف، جسمی حرکتی و روانی مرزمن و بیماری های نادر و خاص که منجر به معلولیت پایدار شود و امروز ۸ تا ۱۰ درصداز جامعه را تحت حمایت باید قرار دهد.

قادری تصریح کرد: بیش از ۱میلیون ۶۰۰ هزار فرد دارای معلولیت در سازمان کارت معلولیت دارند و بیش از ۳۰۰هزار بانوی سرپرست خانوار در جامعه آماری سازمان قرار دارد و کودکان فاقد سرپرست، افراد بدسرپرست و مشکلات متعدد حوزه اعتیاد همه را ما پوشش می دهیم.

وی با بیان نقش بالای تصادف در معلولیت افراد جامعه، عنوان کرد: هر تصادفی که در کشور رخ می دهد آن چه که در صحنه می بینیم اگر فردی دارای ضایعه نخاعی شود پس از دوران بیمارستان تا آخر عمر تحت پوشش بهزیستی قرار دارد،اگر والدینی بدون پدر و مادرباشند و سرپرست نداشته باشند در شیرخوارگاه ها و مراکز ما تا سنین ۲۰ سال مهمان ما خواهند بود.

قادری ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، ۱۸ دستگاه وظیفه دارند و ما مطالبه گری خواهیم کرد و در این باره اگر دستگاه ها وظیفه خود را انجام ندهند مردم وثمن ها و گروه های انقلابی وارد میدان می‌شوند.

وی با اعلام یک خبر خوب در دولت مردمی سیزدهم، عنوان کرد: در همین دولت، در این چندماه در بهزیستی ما بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در اختیار افراد دارای معلولیت ومحرومان قرار گرفت، این اقدام بسیار مطلوبی بود.

 

منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است