شرایط نامشخص آزادکاران ناشنوا برای شرکت در تورنمنت روسیه

شرایط نامشخص آزادکاران ناشنوا برای شرکت در تورنمنت روسیه

2 مرداد 1401

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان گفت: با توجه به این که قرار است تورنمنت بین‌المللی کشتی آزاد ناشنوایان در روسیه برگزار شود، اما هنوز نمی دانیم در این تورنمنت شرکت می‌کنیم یا خیر؟

رضا لایق: بعد از المپیک ناشنوایان فعلا هیچ برنامه‌ اردویی یا تمرینی برای کشتی‌گیران آزادکار پیش‌بینی نشده و منتظر اعلام برنامه‌ها از سوی فدراسیون هستیم. البته برخی از کشتی‌گیران به صورت عمومی تمرین می‌کنند، اما هدفمند نیست.

وی گفت: اگر قرار به ریکاوری کشتی‌گیران بعد از المپیک برزیل بود، حداقل 2 ماه از این رویداد سپری می‌شود و باید هر چه سریعتر کار را شروع کنیم تا کشتی‌گیران انگیزه کافی برای تمرینات داشته باشند، دوری بیش از حد از تمرینات به ورزشکاران لطمه می زند و این روند خوبی نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان خاطرنشان کرد: هر چند طی صحبتی که با رضایی رییس انجمن کشتی ناشنوایان داشتم به من تاکید کرد که به دنبال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است، اما معتقدم کشتی‌گیر زمانی به سمت تمرینات گرایش پیدا می‌کند که مسابقه‌ای پیش‌رو باشد در غیر این صورت انگیزه‌ای برای انجام تمرینات نخواهد داشت.

لایق افزود: قرار بود تورنمنت بین‌المللی در رده سنی جوانان و بزرگسالان در روسیه برگزار شود که هنوز نمی‌دانیم در این تورنمنت شرکت خواهیم کرد یا خیر؟ همچنان منتظر اعلام برنامه‌ها از سوی فدراسیون ناشنوایان هستیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تغییراتی در ترکیب تیم کشتی آزاد ناشنوایان انجام خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: برخی از کشتی‌گیران در المپیک عملکرد ضعیفی داشتند و انتظارات را برآورده نکردند، بنابراین در اکثر اوزان از جمله 61، 65، 70، 92 و 97 کیلوگرم سعی داریم پس از برگزاری مسابقات و ارزیابی عملکرد آنها، از کشتی‌گیران جوان و باانگیزه‌تری استفاده کنیم.

لایق در پایان یکی از مشکلات کشتی‌گیران را کمبود امکانات عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات کشتی‌گیران ناشنوا در اکثر استانها کمبود امکانات و تجهیزات است، البته برای المپیک شرایط راضی کننده و تدارکات خوبی برای برگزاری اردوها در نظر گرفته شده بود، اما همچنان مشکلات پابرجاست.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است