پیگیری راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل و نقل معلولان

پیگیری راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل و نقل معلولان

5 مرداد 1401

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر تسهیل‌گری حضور موثر معلولان در جامعه گفت: ما باید سامانه هوشمند حمل و نقل و ایاب و ذهاب معلولان کشور را داشته باشیم که قرار شده این موضوع پیگیری شود و ما از طریق همین کمیته این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

علی محمد قادری در بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که امروز با حضور معاون امور عمرانی وزارت کشور و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد، با تاکید بر هم‌افزایی میان دستگاه‌های عضو در این جلسات، ابراز امیدواری کرد که موانع و موضوعات در این جلسات پیگیری خواهد شد تا بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۱ نقشه راه مشخص و مدونی برای راهبردهای عملیاتی در سطح استان‌ها و شهرستانها شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد تسهیل‌گری حضور موثر معلولان در جامعه است، به حضور "جمالی نژاد"، معاون عمرانی وزیر کشور اشاره کرد و افزود: حضور ایشان برای ما یک فرصت است که در سال جدید یک چشم‌انداز جدیدی را از عملکرد سازمان شهرداری‌ها و شهرداری‌های کشور برای ما تشریح کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به موضوع جابجایی افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: باید سامانه هوشمند حمل و نقل و ایاب و ذهاب معلولان در کشور را داشته باشیم که قرار شده این موضوع پیگیری شود؛ ما از طریق همین کمیته این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، زیرا بنده باید آن را هم به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش دهم و هم در محضر معاون اول رئیس جمهوری پیگیری شود.

قادری با اشاره به اینکه دو پایانه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت داریم، گفت: یک پایانه حمل و نقل شهری است که شهرداری‌ها موظف هستند هم وسایط نقلیه مناسب‌سازی شده را در ترمینال‌ها قرار دهند که متاسفانه ما چنین شرایطی در کشور نداشتیم. درخصوص ترمینال‌های برون شهری، افراد می‌خواهند سفر کنند و هیچ اتوبوسی وجود ندارد که آنها را منتقل کند و ما متاسف هستیم که در این پیکره وسیع کاری، نتوانستیم فضایی را برای حمل و نقل صحیح و ایمن افراد ایجاد کنیم. در کشورها از ۱۰ اتوبوس، حداقل روی درب یک اتوبوس تصویر ویلچر وجود دارد که یک بخشی از این اتوبوس در اختیار معلولین قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اکنون تعداد زیادی اتوبوس توسط سازمان شهرداری‌ها خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار داده می‌شود، اما بررسی کنید که در همین کلان شهر تهران چند درصد از اتوبوس‌ها و ناوگان حمل و نقل مرتبط با جانبازان و افراد دارای معلولیت است. حتما باید سامانه هوشمند همانند پلتفرم‌های کنونی باید وجود داشته باشد تا معلولان نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است