ترسیم نقشه راه مناسب سازی کشور در استانها

ترسیم نقشه راه مناسب سازی کشور در استانها

6 مرداد 1401

علی محمد قادری در بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که امروز با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور همچنین نمایندگان دستگاه‌های مختلف در ستاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد گفت: نقشه راه مشخصی در سال ۱۴۰۱ در استان‌ها و شهرستانها در ارتباط با مناسب سازی مبلمان شهری ترسیم خواهد شد.

وی افزود: قطعاً با هم افزایی و همراهی دستگاه‌های مختلف می‌توان اقدامات مؤثری در حوزه مناسب سازی انجام داد.

قادری با اشاره به اینکه رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور شخص وزیر است، گفت: با توجه به مسئولیت و عدم حضور وزیر در همین ارتباط معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها در این جلسات حضور پیدا می‌کند.

وی گفت: ما ۲ پایانه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت داریم. یک پایانه حمل و نقل شهری است که شهرداری‌ها موظف هستند وسایل نقلیه مناسب سازی شده را به‌صورت حداقلی در پایانه‌ها قرار دهند که متأسفانه تا به حال چنین شرایطی در کشور نداشتیم. از سوی دیگر سازمان مرتبط از جمله راهداری در حوزه ترمینال‌های برون شهری نیز به این امر توجه ندارد و هیچ اتوبوسی وجود ندارد که معلولان را منتقل کند.

وی گفت: متاسفیم که در این پیکره وسیع کاری، نتوانستیم فضایی را برای حمل و نقل صحیح و ایمن افراد دارای معلولیت ایجاد کنیم. در کشورهای دیگر از هر ۱۰ اتوبوس، یک اتوبوس دارای تصویر ویلچر است که یعنی صندلی آن در اختیار معلول قرار می‌گیرد. هم اکنون از سوی سازمان شهرداری‌ها، اتوبوس خریداری می‌شود اما یکی از این اتوبوس‌ها در کلانشهر تهران مرتبط با افراد دارای معلولیت نیست. حتماً باید سامانه هوشمندی در این زمینه ایجاد شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تنها شهرداری که خودروی مناسب سازی شده در اختیار معلول قرار داد، شهرداری تهران است و بودجه‌ای هم برای مناسب سازی منازل جانبازان و افراد دارای معلولیت را در نظر گرفت.

قادری افزود: یکی از مصوبات جلسات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور این است که ما باید سامانه هوشمند حمل و نقل و ایاب و ذهاب معلولین در کشور داشته باشیم که در این زمینه قول داده شده است که این موضوع پیگیری شود. در این زمینه باید گزارشی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود. وزارت کشور ظرفیتی از طریق شهرداری‌ها دارد که این موضوع را پیگیری کند.

وی از دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور خواست حداکثر تلاش برای بکارگیری راهبرد عملیاتی مؤثر برای آحاد جامعه را کنند و گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، هم‌افزایی استراتژیک بین دستگاه‌ها در حوزه مناسب سازی است. امید است دستورات جلسه از سوی ستاد پیگیری شود. تا پایان سال ۱۴۰۱، نقشه راه مشخص و مدون را برای راهبرد عملیاتی در حوزه مناسب سازی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها خواهیم داشت.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است