۹۰ نمایشنامه به جشنواره طلوع در زنجان رسید

۹۰ نمایشنامه به جشنواره طلوع در زنجان رسید

10 مرداد 1401

 گل نساء آقامحمدی : این جشنواره‌ با توجه به اهداف تربیتی و آموزشی هنر نمایش و نقش مؤثر و ارزشمند آن در توانمندسازی افراد معلول و کارکرد اجتماعی آن بویژه در ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تأکید بر تغییر نگرش جامعه، پیشگیری از گسترش فرهنگ ناتوانی و ایجاد ارتباطی هماهنگ برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: تأثیرگذاری، متقابل و پویا، بدور از تفاوت‌ها و محدودیت‌ های فیزیکی و بیانی و برگرفته از اندیشه های متکی بر باوری مشترک و یافتن زبانی مشترک، از دیگر مورادی است که در این دوره از جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

این مسوول ادامه داد: در این جشنواره گروه‌های نمایشی افراد دارای معلولیت از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین و به میزبانی زنجان از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آبان در بخش‌های صحنه ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه ‌نویسی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: در داوری نمایش های جشنواره به نوع معلولیت گروه های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت "اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان" همچنین بازیگران غیرمعلول"همراه" به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

آقامحمدی با بیان اینکه اعضای داوران متن های نمایشی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مهدی نصیری، کامران شهلایی و نادر برهانی مرند به عنوان هیات داوران انتخاب متن های نمایشی مرحله بازخوانی جشنواره تئاترافراد دارای معلولیت طلوع معرفی شده اند.

 به گفته این مسوول، در انتخاب تیم داوری تلاش شده که از کارشناسان هنر نمایش که آگاه به مقوله توانبخشی و آشنا با طیف ‌های معلولیت هستند، بهره گرفته شود.

گفتنی است ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت " طلوع" جشنواره از ۲۲ تا ۲۵ آبان در پنج بخش در زنجان برگزار خواهد شد که مهلت دریافت آثار هنرمندان ۲۰ تیرماه جاری تعیین شد، بازبینی ۲۵ شهریور و اعلام نتایج ۳۰ مهر سال جاری خواهد بود.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است