ایزدی: ملی‌پوشان پاراشنا یکی از درخشانترین نتایج را در قونیه رقم زدند

ایزدی: ملی‌پوشان پاراشنا یکی از درخشانترین نتایج را در قونیه رقم زدند

31 مرداد 1401

علیرضا ایزدی در خصوص موفقیت تیم پاراشنا در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: ورزشکاران اعزامی به ترکیه یکی از درخشان‌ترین نتایج خود را به یادگار گذاشتند. تیم پاراشنا در زمره سه رشته موفق کاروان ایران بود که توانست ۱۵ مدال رنگارنگ را از آب‌های قونیه صید کنند. ملی‌پوشان شنا با آمادگی کامل به این دوره از بازی‌ها اعزام شدند زیرا فدراسیون و کادر فنی با برنامه بلند مدت در حال آماده‌سازی آنان برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بود. این بازی‌ها به تعویق افتاده و باید یک سال برای برگزاری آن صبر کنیم.

وی ادامه داد: کسب پنج مدال طلا بسیار ارزشمند است چون مدال طلا تعیین کننده جایگاه کاروان در جدول رقابت‌ها است. افتخارآفرینی شناگران نشان داد که این ورزشکاران می‌توانند به یکی از تاثیرگذارترین افراد حاضر در کاروان اعزامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک تبدیل شوند.

وی ادامه داد: نگاه به رشته شنا در جهان ویژه است. برخی از ورزشکاران به تنهایی چند مدال المپیکی کسب می‌کنند. نمونه آن نیز مایکل فلپس است که در سه دوره المپیک بیش از ۲۰ مدال کسب کرد. در ایران نیز نمونه ورزشکاران موفق را داریم. شاهین ایزدیار در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا یک ارتش تک نفره بود و توانست ۶ مدال طلا و یک نقره کسب کند، مدال‌هایی که موجب شد تا جایگاه کاروان ایران نسب به دوره‌های گذشته تغییر چشمگیری داشته باشد. ایزدیار در ترکیه هم خوب ظاهر شد. البته اعزام شناگران معلول به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دیر اعلام شد و این موجب شد تا برنامه مدونی برای آن نداشته باشیم چرا که برنامه ما برای حضور در هانگژو بود.

ایزدی با اشاره به توسعه شنا در رشته‌های پارالمپیکی نیز گفت: اکنون چند شناگر برجسته در سطح قاره کهن دارم، نفراتی مانند سینا ضیغمی نیز توانایی افتخار آفرینی در سطح آسیا را دارد. مدال‌های ایزدیار در جارکاتا موجب تغییر نگرش مسوولان به شنا شد. باید برای توسعه این رشته و اعزام نمایندگان کشورمان به پارالمپیک باید برنامه داشته باشیم. لازمه این مهم اعزام شناگران به کمپ‌های بین‌المللی است تا بتوانند در کنار بزرگان دنیا تجربه کسب کنند.

سرمربی تیم ملی پاراشنا افزود: البته استعدادیابی لازم در تمام رشته‌های پارالمپیکی انجام شده و نتایج بازی‌های پاراآسیایی جوانان نشان داد که ایران در آسیا یکی از کشورهای شناخته شده در ورزش‌های پارالمپیکی است. برخی از شناگران جوانان هستند که در بازی‌های پاراآسیایی جوانان حضور داشتند. باید بر روی استعدادها تمرکز کنیم. این امکان وجود دارد که با یک برنامه بلند مدت رویای مدال پارالمپیکی را به واقعیت تبدیل کرد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است