معلولان بوشهری از حمایت کانون وکلا برخوردار می شوند

معلولان بوشهری از حمایت کانون وکلا برخوردار می شوند

5 شهریور 1401

 رضا محمودی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۶۰ مورد جلسه در محل شعبه‌های دادگاه خانواده برای حمایت از جامعه هدف کارشناسان حقوقی این معاونت به نمایندگی اداره کل حضور داشته اند و به نفع فرزندان شبه خانواده رأی گرفته مورد حمایت قضائی قرار گرفته اند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان بوشهر افزود: حدود ۲۰۰ مورد مشاوره حقوقی به جامعه هدف بهزیستی توسط کارشناسان حقوقی این معاونت به صورت روزانه و حضوری در محل دفتر حقوقی صورت گرفته که این مشاوره‌ها نیز به صورت کاملاً رایگان است.

وی عنوان کرد: ۳۰ نفر از مددجویان با دریافت معرفی نامه از این اداره کل و ادارات شهرستانی در سطح استان، از خدمات حقوقی رایگان بهره مند شده اند و همچنین ۱۰ مورد نیز از مددجویان استان‌های دیگر پذیرش داشته ایم و از مددجویان بوشهر به استان‌های دیگر جهت حمایت قضائی معرفی شده‌اند.

محمودی افزود: همچنین پیگیری ساماندهی ۱۸ مورد سرپناه و مسکن برای مددجویان دشتستان از جمله اقدامات حقوقی این معاونت می‌باشد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: حمایت‌های حقوقی غالباً در زمینه‌های کیفری، ثبتی، خانوادگی، اختلافات مالی راهنمایی و مشاوره مددجویان و معلولان زیر پوشش بوده است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی در قبال آتیه فرزندان زیر پوشش این اداره کل خود را مسئول می‌داند گفت: با حضور در جلسات امور حسبی فرزند خواندگی نسب قیم بررسی صلاحیت متقاضیان را در جهت تأمین مالی و بیمه فرزندان سازمان ارزیابی می‌کنیم.

محمودی عنوان داشت: سازمان بهزیستی با عنایت به متن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، با انعقاد دو تفاهم نامه جداگانه با مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و همچنین کانون وکلای دادگستری استان بوشهر به منظور حمایت‌های قضائی رایگان از جامعه هدف بهزیستی گام مهمی در این زمینه برداشته است.

 

منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است