اشتباه قزاقستان را در باکو تکرار نخواهم کرد

اشتباه قزاقستان را در باکو تکرار نخواهم کرد

9 شهریور 1401

قهرمان پارالمپیک توکیو در جودو گفت: هر چند در مسابقات گرند پری قزاقستان با اخطار داور از جدول مسابقات حذف شدم، اما در قهرمانی جهان باکو با کسب مدال طلا برتری خود را ثابت خواهم کرد.

محمدرضا خیرالله زاده ، در پاسخ به این پرسش که تغییر قوانین در جودو نابینایان و کم‌بینایان چقدر شرایط را برای کسب مدال سخت کرده است، اظهار کرد: هر چند تغییر قوانین شرایط را برای کسب مدال تا حدودی سخت کرده است، اما برای من فرقی نمی‌کند چون قبلا در مثبت 100 کیلوگرم رقابت می‌کردم و الان در مثبت 90 کیلوگرم در رقابتها حضور خواهم داشت، البته این تغییر قوانین برای جودوکارانی که امکان کاهش وزن ندارند و باید با افراد سنگین وزن رقابت داشته باشند، شرایط را تا حدودی برای آنها سخت‌تر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که حذف شما از جدول مسابقات گرند پری قزاقستان به دلیل اخطار داور آیا بر روند عملکرد شما در قهرمانی جهان باکو تاثیر خواهد داشت یا خیر؟ تصریح کرد: هیچ تاثیری ندارد و با انگیزه بیشتر و با هدف کسب مدال طلا در قهرمانی جهان باکو شرکت خواهم کرد تا برتری خود را در دنیا ثابت کنم.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو پیرامون این پرسش که با توجه به اینکه قهرمانی جهان باکو بالاترین امتیاز را برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس دارد، چقدر از نظر روانی آماده شرکت در این مسابقات هستید، گفت: بعد از قزاقستان سعی کردم تمرینات متنوعی از جمله کوهنوردی، شنا و... داشته باشم تا اتفاقاتی که در قزاقستان رخ داد را فراموش کنم و در شرایط بهتری خود را برای باکو آماده کنم، تا به امروز روند کار راضی کننده بود و مشکل خاصی وجود ندارد.

خیرالله زاده یکی از مشکلات جودوکاران نابینا و کم‌بینا را نداشتن حریف تمرینی عنوان کرد و گفت: از زمانی که فدراسیون جودو دچار تعلیق شده کماکان با چنین مشکلی روبرو هستیم، البته تا قبل از بازیهای کشورهای اسلامی چون اردوی تمرینی مشترکی با جودوکاران جوان و بزرگسال در آزادی داشتیم شرایط خوب بود. با پایان این بازیها همچنان این دغدغه وجود دارد که آیا اردوی جودوکاران افراد سالم برگزار می‌شود یا خیر؟

وی در پایان حضور محمود خسروی وفا در کمیته ملی المپیک را نقطه قوتی برای ورزشکاران پارالمپیکی عنوان کرد و افزود: یقین دارم بعد از این ورزشکاران پارالمپیکی شرایط بهتری در رویدادهای آینده خواهند داشت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است