به ورزش جانبازان و معلولان بانوان نگاه ویژه‌ای شود

به ورزش جانبازان و معلولان بانوان نگاه ویژه‌ای شود

8 شهریور 1401

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: افق خوبی در انتظار ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان است.

محمدشروین اسبقیان در مجمع سالیانه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان زنجان، با اشاره به اینکه نباید در کارها عجله کنیم، اظهار کرد: برای موفقیت، یک نقشه راه و فرآیندی لازم است.

وی با بیان اینکه محدودیت و کمبود اعتبارات در ورزش معلولان تنها مختص به استان زنجان نیست، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای افزایش شور و نشاط در جامعه، ورزش جایگاه ویژه‌ای در کشور پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به عملکرد خوب هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان زنجان، از آینده ورزشی استان ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: اینکه بدانیم عالم محضر خدا است، نه تخلف خواهیم کرد و نه حق کسی ضایع می‌شود. همان‌گونه که حاج قاسم با منش قهرمانی، یک انسان خداشناس بود و در همه اعمال خود، خدا را می‌دید.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراز کرد: این مصوبه باید جدی گرفته شود. حفظ و ارتقای سطح سلامت و توانمندی‌های جسمی، روانی، ورزشی و نشاط جانبازان و معلولان و نیز تقویت حضور آنان در جامعه، افتخارآفرینی جانبازان و معلولان در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی، نهادینه کردن اخلاق، معنویت و فرهنگ پهلوانی در بستر فعالیت‌های ورزشی، تامین عدالت اجتماعی در بهره‌مندی جانبازان و معلولان از خدمات و امکانات ورزشی و ...، از اهداف این مصوبه است.

اسبقیان، اجرای این مصوبه را توسط ارگان‌های ذی‌ربط مهم دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ حضور، توانمندسازی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان، ایجاد و فعال‌سازی انجمن یا هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان در ساختار ورزشی مربوط و رده‌های تابعه، همکاری و تعامل با متولیان ورزش جانبازان و معلولان در زمینه‌های مختلف، حمایت و مشارکت فعال در امر برگزاری هر چه باشکوه‌تر «روز ملی پارالمپیک»، تخصیص درصدی از ظرفیت اماکن و تجهیزات ورزشی دستگاه مربوطه به امر ورزش جانبازان و معلولان به صورت رایگان و متناسب با درصد جمعیتی و شرایط ویژه آنان، از وظایف ارگان‌ها است که این مطالبات در هیئت بررسی، به اداره ورزش و جوانان ارجاع شده و سپس از طریق استاندار به دستگاه‌ها (۱۶ دستگاه مربوطه) ابلاع خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان طبق این مصوبه، هزینه ایاب و ذهاب رایگان و یک سالن ورزشی اختصاصی در استان یا شهرستان را وظیفه دستگاه‌هایی چون بنیاد شهید و بهزیستی بیان کرد.

اسبقیان همچنین با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، اذعان کرد: توجه‌ به‌ ورزش‌قهرمانی، همگانی و افراد مسن معلول و جانبازان باید مورد توجه ویژه باشد؛ چرا که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که ورزش برای جوانان لازم و برای افراد مسن واجب است.

وی با اشاره به موضوع ستاد استعدادیابی پاراالمپیک، تاکید کرد: موضوع استعدادیابی باید جدی گرفته شود. آیین‌نامه‌ای در این خصوص به استان‌ها ارسال خواهد شد، از این رو خواهان همکاری ویژه بهزیستی هستیم.

این مسئول با تاکید بر اهمیت ورزش بانوان، اعلام کرد: برابری جنسیتی را باید در این ورزش داشته باشیم؛ چرا که بانوان ما در مسابقات پارالمپیک خوش درخشیدند.

وی بیان اینکه از شهرستان‌ها حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بحث آموزش، ارتقای داوری و مربی‌گری وظیفه ما است. با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های استان زنجان، اعطای ورزش معلولان در این استان باید مورد توجه باشد. همچنین بیان مطالبات، گزارش‌ها و پیگیری‌ها به طور شفاف با همه اعضای هیئت باید رصد شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است