مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک| خسروی وفا: تا زمان انتخابات مشکلی برای فعالیت ندارم

مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک| خسروی وفا: تا زمان انتخابات مشکلی برای فعالیت ندارم

15 شهریور 1401

 بیست و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک امروز سه شنبه ۱۵ شهریور از ساعت 10 به ریاست محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و با حضور محمد پولادگر معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، مریم کاظمی پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، طاهره طاهریان خبره ورزشی، سیما لیموچی و غفور کارگری نایب رئیس زنان و مردان کمیته ملی پارالمپیک، هادی رضایی و جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن آمفی تئاتر کمیته ملی پارالمپیک آغاز شد.

خسروی وفا: مصلحت نیست یک نفر در ۲ پست باشد/ ٢ کمیته همیشه تعامل خوبی داشتند

در این مجمع محمود خسروی وفا اظهار کرد: اعضای مجمع من را به مدت ۴ سال برای کمیته ملی پارالمپیک انتخاب کرده بودند و طبق اساسنامه ریاست دو کمیته شغل محسوب نمی شود و منع قانونی وجود ندارد، با این وجود اگر نهادهای نظارتی تا زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی پارالمپیک ایراد گرفتند از شما اعضای مجمع اجازه می‌خواهم در صورتی که نهادهای نظارتی ایراد گرفتند و به صورت قانونمند به ما ابلاغ شد، کار را تا زمان برگزاری انتخابات به صورت سرپرست ادامه خواهم داد.

  محمود خسروی وفا در حاشیه مجمع سالیانه کمیته ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در مجمع سالیانه تاکید داشتیم که انتخابات کمیته ملی پارالمپیک ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح  ۲۲ آذر  در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می شود. قبلا هم اطلاع رسانی کرده بودیم که مجامع ما هر چهار سال یک بار سر زمان و ساعت تعیین شده حتما برگزار می شود. 

 او در مورد عملکرد پارالمپیک در یک سال اخیر گفت: مهمترین آن در پارالمپیک توکیو بود که بهترین نتیجه را گرفتیم در حالی که حدود ۵۰ درصد نسبت به قبل ورزشکار کمتر اعزام کردیم اما مدال های بیشتری گرفتیم و جایگاه تیمی ما هم بالاتر رفت. در بازی های جوانان بحرین معمولا  در رتبه دوم قرار می گرفتیم که با جمعیت کمتر توانستیم اول شویم. به همین سادگی می توانم بگویم که رشد کیفی خوبی داشتیم. البته اعزام تعداد کمتر نفرات به این معنی نیست که ورزشکار کمتری به خدمت می گیریم بلکه در مسابقات مهم با کیفیت بهتر ظاهر می شویم و در مسابقات منطقه ای از کسانی که استفاده می کنیم که برای آینده می توانند تاثیر گذار باشند و تا می توانیم نیروهای جوان اعزام می کنیم. 

خسروی وفا در پاسخ به این پرسش که در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک شرکت نمی کند؟ تاکید کرد: خیر، درست است منع قانونی ندارد که یک نفر در دو سازمان باشد اما مصلحت نیست. منافع کیفی المپیک و پارالمپیک ایجاب می کند حتما دو مدیر این دستگاه ها را هدایت کند و مصلحت نیست یک نفر در دو پست بماند. 

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه نگران آینده پارالمپیک نیست؟ گفت: ساختمان یک جا است و من پارالمپیکی هستم تا المپیکی باشم. امیدوارم المپیک را خراب نکنم  و نگران پاارالمپیک نباشید. خدا کند المپیک و پارالمپیک  هر دو در رویدادهای پیش رو با شایستگی  ظاهر شوند. 

خسروی وفا در مورد اینکه ورزشکاران پارالمپیک خوشحال بودند که با انتخاب او به عنوان رییس کمیته ملی المپیک، اکنون قرار است امکانات بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد، تصریح کرد:  دوره قبل هم مشکل خاصی نداشتیم . همیشه از ظرفیت های هم استفاده کردیم و موزه و آکادمی  هم مشترک  بوده اند. در این زمینه نگران هیچ چیزی نیستیم. 

او در مورد صحبت های  هادی رضایی مبنی بر اینکه با جدا شدن برخی رشته ها از جانبازان و معلولان توجه فدراسیون ها و استان ها به این رشته ها کم است، گفت: در تفاهم نامه انتقال کوتاهی هم از جانب پارالمپیک و هم فدراسیون ها صورت گرفت. دوره انتقال حتما آسیب هایی داشته است اما درسال ۱۴۰۰ به حداقل رسید. شاید یکی، دو رشته نسبت به آنچه انتظار داشتیم، کار نکردند. در مورد استان ها کمتر سرمایه گذاری شده است و صحبت های هادی رضایی را در مورد استان ها تایید می کنم.


رضایی: بار ورزش جانبازان و معلولین بر عهده 10 فدراسیون است/ در استان ها خبر از ورزش جانبازان و معلولین نیست

در ادامه این جلسه عضو مجمع کمیته ملی پارالمپیک گفت: با وجود این که استعدادیابی و پشتوانه سازی ورزشکاران جانباز و معلول در استان‌ها انجام می‌شود، اما متاسفانه خبری از ورزش جانبازان و معلولین در استان‌ها نیست. 

هادی رضایی اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ فدراسیون رشته های جانبازان و معلولین را تحت پوشش دارند که متاسفانه در استان‌ها خبری از ورزش جانبازان و معلولین نیست، با وجود این که هیات های ورزش جانبازان و معلولین استان‌ها بارها حتی به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده اند که فدراسیون‌های ورزشی نسبت به ورزش جانبازان و معلولین و افراد سالم نگاه یکسان داشته باشند. 

وی گفت: کمیته ملی پارالمپیک بودجه خوبی در اختیار فدراسیون‌های که رشته های جانبازان و معلولین را تحت پوشش دارند، قرار می دهد اما متاسفانه دغدغه آنها ورزش جانبازان و معلولین نیست.  رضایی تصریح کرد: ۴۰ سال است که در کنار ورزشکاران جانباز و معلول هستم و آنها این پتانسیل را دارند در پارالمپیک آینده حتی در جایگاه دوم قرار بگیرند، در صورتی که دوستان ما در فدراسیون‌ها حمایت لازم را از ورزشکاران داشته باشند. 

وی در پایان گفت: استعدادیابی و پشتوانه سازی ورزشکاران جانباز و معلول در استان‌ها انجام می شود، اما متاسفانه خبری از ورزش جانبازان و معلولین در استان‌ها نیست.  اسبقیان: مجلس برای تخصیص بودجه های مجزا با وزارت ورزش باید هماهنگ باشد 

اسبقیان: بهتر بود بودجه مجلس با نظر وزارت ورزش توزیع می‌شد

در ادامه محمد شروین اسبقیان با انتقاد به کمک های مجزای مجلس به فدراسیونها گفت: کمک مجلس به فدراسیون‌ها اقدام خوبی بود که رقم خورد، اما اگر این اقدام با نظر کارشناسی وزارت ورزش و جوانان صورت می گرفت، بهتر بود. 

وی افزود: در اعتبارات تخصیص یافته به فدراسیونها، در مجموع ۷ میلیارد به دو فدراسیون نابینایان و جانبازان و معلولین اختصاص پیدا کرد که با توجه به افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران نابینا و کم بینا و جانبازان و معلولین در پارالمپیک توکیو، غیرکارشناسی بود. امیدوارم در دوره های بعدی توجه بیشتری به این فدراسیون‌ها که بار المپیک را همیشه به دوش می‌کشند، صورت بگیرد.   

 

منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است