شطرنج بازان ناشنوا برای اولین بار به مسابقات جهانی می‌روند

شطرنج بازان ناشنوا برای اولین بار به مسابقات جهانی می‌روند

22 شهریور 1401

سرمربی تیم ملی شطرنج ناشنوایان از اعزام دو شطرنج باز مرد به مسابقات جهانی لهستان خبر داد و گفت: تلاش بر این است که شطرنج ناشنوایان را در آسیا و جهان مطرح کنیم.

مجتبی دانشفر: پوریا جمالی و آرمین رحمت پور دو شطرنج باز ناشنوایی هستند که فردا چهارشنبه ۲۳ شهریور برای شرکت در مسابقات جهانی راهی لهستان می‌شوند.

وی گفت: شطرنج ناشنوایان با وجود این که از سال ۹۸ راه‌اندازی شده، اما هیچ اعزام برون مرزی نداشتند و این دو شطرنج باز برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد که امیدوارم این تورنمنت آغازی برای شروع دوباره فعالیت شطرنج ناشنوایان باشد.

سرمربی تیم ملی شطرنج ناشنوایان درباره نحوه انتخاب این دو شطرنج باز برای اعزام به مسابقات جهانی، افزود: این دو ورزشکار جزو بهترین‌های شطرنج ناشنوایان هستند که در جریان انتخابی تیم ملی و مسابقات آنلاین جهانی به نتایج خوبی دست پیدا کردند، فکر نمی‌کنم بهتر از این دو نفر در شطرنج ناشنوایان داشته باشیم. با توجه به سنگین بودن هزینه‌ها جهت اعزام ورزشکاران به لهستان و عدم حمایت اسپانسر، فدراسیون از نظر اعتباری مشکلات زیادی را تحمل کرد تا شرایط اعزام این دو شطرنج به مسابقات جهانی فراهم شود که تصور می‌کنم انتخاب درستی بود.

دانشفر همچنین درباره علت عدم اعزام بانوان به مسابقات جهانی لهستان، خاطرنشان کرد: با وجود این که شطرنج بانوان نیز از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده اما سطح فنی آنها نسبت به مردان بسیار پایین است و امکان اعزام آنها به این مسابقات وجود نداشت. سعی ما بر این است که با کسب نتایج خوب در لهستان، جایگاه شطرنج ناشنوایان ایران در دنیا مطرح و سپس با اعزام نفرات بیشتر این جایگاه را پررنگ‌تر کنیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که برای تقویت شطرنج ناشنوایان آیا از تجربیات مربیان و کارشناسان طراز اول فدراسیون شطرنج نیز بهره گرفتید یا خیر؟ افزود: برای تقویت بعد فنی این دو شطرنج باز قبل از اعزام به لهستان، سعی کردیم در اردوهای آمادگی از تجربیات افرادی همچون کاظم مرتضوی، جواد علوی و ماهینی بهره بگیریم تا با آمادگی بالایی عازم این مسابقات شوند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است