ورزش نابینایان و معلولان ایران وضعیت خوبی در جهان دارد

ورزش نابینایان و معلولان ایران وضعیت خوبی در جهان دارد

12 مهر 1401

محمدرضا مظلومی  در جمع انتخابات هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان ، با اشاره به سابقه شروع ورزش معلولان و نابینایان در کشور، افزود : ورزش نابینایان از سال ۱۳۵۹ به صورت رسمی در کشور با هشت رشته ورزشی برای آقایان و پنج رشته مخصوص بانوان شروع به کار کرد.
وی اضافه کرد: این وظیفه ذاتی نظام است که امکانات رفاهی و ورزشی لازم را برای افرادی که در مقایسه با سایر اقشار جامعه کم‌توان هستند، فراهم کند.
این مسوول ادامه داد: این افراد نیازمند شرایط و امکانات خاصی هستند و وظیفه همه مسوولان مربوطه این است که برای این گروه هدف از ابعاد مختلف هزینه کند تا در جامعه و فعالیت های ورزشی حضوری فعالانه داشته باشند.
 به گفته وی، تامین ایاب و ذهاب، پوشاک ورزشی، تغذیه و سایر لوازم از جمله مواردی است که می تواند آنها را برای حضور در فعالیت‌های ورزشی بیشتر تشویق و ترغیب کند.
 مظلومی با اشاره به اینکه خانه ای برای ورزش معلولان زنجانی ایجاد شود، افزود: این استان جایگاه بسیار خوبی در حوزه ورزش نابینایان دارد و در  این میان متولیان امر وظیفه دارند به این قشر خدمات رسانی کنند و در این میان بهزیستی بهترین خدمت رسانی را داشته است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان با اشاره به وجود محدودیت‌ها در حمایت از ورزش نابینایان و معلولان، گفت: برخی محدودیت‌ها به جهت تحریم‌های موجود بر سر راه حمایت از این بخش موانعی ایجاد می‌کند اما دولت و نظام در حد توان خود امکانات خوبی را در این زمینه فراهم کرده و امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم بیش از پیش در این بخش تاثیرگذار و مشکل‌گشا باشیم.
وی با اشاره به اینکه معلولیت محدودیت نیست اضافه کرد: بر این اساس طبق برنامه ریزی ها آذر امسال مسابقات استعدادیابی در بابلسر برگزار می شود. 
رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا بستر خوبی برای ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان فراهم شود و امیدواریم نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند مقتدرتر از گذشته در این مسیر به جلو حرکت کند.
وی یادآور شد: حوادث اخیر با برنامه ریزی دشمنان بوده است و در این میان بصیرت می تواند به شناخت دوست و دشمن کمک کند .
این مسوول خاطرنشان کرد: هر چند اشتباهات و کمبودهایی وجود دارد  اما همه باید کمک کنیم خلاءهای موجود از میان برود تا بتوانیم خدمت‌گزاران خوب و لایقی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

مربیان حس وطن پرستی را در ورزشکاران تقویت کنند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: مربیان باید تعصب و حس وطن‌پرستی را در ورزشکاران جوان جامعه تقویت کنند تا مبادا اسیر فریب دشمنان شوند.
جواد بازرگان بر لزوم توجه ویژه مسئولان به ورزش حوزه نابینایان و معلولان، تاکید کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت استان به لحاظ حمایت در ورزش نابینایان و معلولان در مقیاس کشوری خوب است اما باید توجه و تلاش بیشتری در راستای پیشرفت و تعالی این حوزه  انجام گیرد.
وی با اشاره به دشواری‌های فعالیت در حوزه معلولان و نابینایان، اضافه کرد: فعالیت و خدمات‌رسانی در حوزه معلولان به نوبه خود سختی هایی دارد و در حوزه نابینایان و کم‌بینایان نیز تلاش و مجاهدت مضاعفی را می‌طلبد و امیدواریم بتوانیم در این زمینه گره‌گشا باشیم.
این مسوول با اشاره به ۲۳ مهر روز نابینا در کشور گفت : این مناسبت فرصت خوبی است تا با دغدغه‌ها و چالش‌های این حوزه و مباحث موجود بازنگری انجام شود و با تلاش بیشتری در این عرصه به خدمات‌رسانی پرداخت.
وی یادآور شد: در زمان  حاضر در کشورهای پیشرفته به دنبال فناوری‌های نوین برای تسهیل روند زندگی این قشر جامعه هستند اما در ایران باید تلاش بیشتری از سوی دستگاههای متولی این حوزه انجام گیرد.
این مسوول بر لزوم آگاهی و بصیرت جامعه ورزشی برای گرفتار نشدن در دام دشمنان ایران تاکید و خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته شرایطی در کشور به وجود آمد که از سوی دشمنان برنامه‌ریزی شده بود اما نکته مهم این است که جامعه ورزشکاران بصیرت کافی داشته باشند تا در جبهه دشمن قرار نگیرند.
وی اضافه کرد: هدف این ناامنی‌ها و شرایط به وجود آمده، اصل نظام جمهوری اسلامی است و مساله حجاب و سایر حواشی تنها بهانه‌ای برای ایجاد ناآرامی در کشور است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: ضروری است مربیان و اساتید حوزه ورزش، بصیرت و آگاهی و تعصب نسبت به وطن را در ورزشکاران ایجاد و تقویت کنند، زیرا این ورزشکاران با حمایت مردم و کشور افتخارآفرینی می‌کنند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است