کلهر: ورزش بی‌زبان‌ترین صدای عالم است/ ورزشکاران معلول فراتر از سکوهای آسیایی می‌اندیشند

کلهر: ورزش بی‌زبان‌ترین صدای عالم است/ ورزشکاران معلول فراتر از سکوهای آسیایی می‌اندیشند

2 آبان 1401

در آخرین روز از هفته تربیت بدنی که به‌نام تربیت بدنی و توانمندی ورزش جانبازان و معلولین نام‌گذاری شده سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با حضور در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، از اردوی تیم‌های پاراوزنه‌برداری و تیراندازی معلولان و بوچیا دیدن کرد. وی ضمن گفت‌وگو با ورزشکاران تیم بوچیا، هدایایی به اعضای تیم اهدا کرد. اسبقیان نیز گزارشی از عملکرد فرهنگی و همگانی فدراسیون ارائه کرد.

حسین توکلی سرمربی پاراوزنه‌برداری و حسین امیری سرمربی پاراتیراندازی هم گزارشی از عملکرد اردوها و برخی کاستی‌ها ارایه کردند و سینا کلهر وعده پیگیر تمام مشکلات ورزش‌های پارالمپیکی را داد زیرا آن‌ها نماد توانمندی و خودباوری در جامعه هستند.

کلهر ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و قدردانی از زحمات اسبقیان در راس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: حقیقتا بچه‌های معلول به لحاظ همت و اراده‌ای که دارند، الهام‌بخش هستند. از طرفی اسبقیان تلاش کرد تا شرایط حداقلی برای بچه‌هایی فراهم کند که ظاهرا با نقص مواجه هستند اما در باطن اراده‌ای قوی دارند. برای من بازدید خوبی به لحاظ روحی و روانی بود. در جریان بازدید امروز مشکلاتی مطرح شد که به امید خدا رفع خواهد شد.

وی افزود: هدف‌مان این است که فضاها و امکانات ورزشی که در اختیار این بخش است، توسعه یابد و بتوانیم در راستای اجرایی شدن قانون گام برداریم.

کلهر در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان نشان داد که معلولیت، بیماری نیست، گفت: ورزش بهترین روشی است که یک معلول بدون حرف زدن می‌تواند، نشان دهد که کمبودهای ظاهری برایش محدودیت ایجاد نکرده و به بهترین مدال رسیده است. برخی از ورزشکاران به لحاظ جسمی با معلولیت زیادی مواجه هستند و حتی برخی تنها یک عضوشان حرکت می‌کند ولی با همان عضو موفق به انجام یک کار بزرگ شده‌اند. شاید ورزش بی‌زبان‌ترین صدای عالم است که می‌تواند این نکته را محقق کند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش در ارزیابی از بازدیدی که از اردوهای تیراندازی، بوچیا و وزنه‌برداری داشت، گفت: در این بازدید از مربیان، ورزشکاران و کادرفنی درخصوص شرایط و امکاناتی که در اختیار دارند، سوال کردیم و خدا را شکر از وضعیت‌شان راضی بودند. خیلی خوب در حال تمرین هستند و تیم‌ها به قهرمانی در سطح المپیک و جهان بسیار امیدوارند و مقیاس ورزشکاران پارالمپیک ما کسب سکوهای اول و دوم جهان و پارالمپیک است و فراتر از سکوهای آسیایی می‌اندیشند. این اتفاق بزرگی است و امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی درخصوص تصمیماتی که وزارت ورزش برای رفع مشکلات ورزشکاران این حوزه گرفته است، افزود: ما یک تکلیف قانونی در این زمینه داریم و همه دستگاه‌ها و نهادها از جهت تامین امکانات، اشتغال این ورزشکاران و حمایت مالی موکلف هستند و پی‌گیری این مسئله برعهده اسبقیان به‌عنوان رئیس فدراسیون و نیز معاونت فرهنگی وزارت ورزش است. جلسه‌ای در این خصوص برگزار شده و جلسه دیگری هم داریم. تقریبا هر ۶ ماه یک بار سعی می‌کنیم گزارش عملکرد خود و سایر وزارت‌خانه‌ها را اخذ کنیم. واقعیت این است که یک جاهایی اتفاقات خوبی رخ داده و برخی جاها مثل استخدام ورزشکاران و تامین اقتصادی آن‌ها، عقب هستیم و امیداریم این مشکل هم مرتفع شود.

کلهر درخصوص مشکل کمبود فشنگ هم گفت: این فقط مشکل بچه‌های پاراتیراندازی نیست و فدراسیون تیراندازی ایران هم با این معضل مواجه است که بخشی از آن به مسئله تحریم‌ها برمی‌گردد و بخش دیگری از آن به شرکت‌های داخلی برمی‌گردد که فشنگ‌های تولیدی‌شان از کیفیت قابل قبول برخوردار نیست. قرار شد جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود تا دست کم برای بخش قهرمانی از فشنگ‌هایی استفاده شود که از کیفیت لازم برخوردار هستند. اگر شرکت داخلی می‌تواند همان کیفیت را تولید کند، استفاده می‌شود ولی اگر امکان‌پذیر نیست، اجازه واردات داشته باشند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است