بازدید مدیران مجتمع رعد از نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی

بازدید مدیران مجتمع رعد از نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی

15 اردیبهشت 1395

همزمان با برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی چند نفر از مدیران خیریه رعد در کلینک توانبخشی و روابط عمومی از «اکسوپد»، ربات اسکلتی بیرونی که توسط شرکت پویندگان دانش سیستم­های توان افزا (پداسیس) ساخته شده است، بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در پی ساخت اکسوپد (روبات اسکلتی بیرونی) توسط متخصصان جوان ایرانی و نمایش این دستاورد ملی در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، کتایون حقیقی مدیر توانبخشی و محمد رضا دشتی مسؤول امور رسانه ­های خیریه رعد از این محصول و ویژگی­های کاربردی آن بازدید کردند.

 

بر اساس این گزارش همزمان با بازدید از غرفه شرکت پویندگان دانش سیستم­های توان افزا در نمایشگاه بین المللی تهران با مدیران شرکت پداسیس از جمله دکتر ازگلی عضو هیأت مدیره، مهندس مصطفی حوایجی مدیر عامل و مهندس ناصر هاشمی مسئول بازاریابی مذاکراتی منبی بر نحوه همکاری و حمایت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد از این دستاورد ملی به خصوص انجام آزمایش­های کلینیکی و روش­های معرفی دستگاه به افراد دارای معلولیت به­عمل آمد.

 

کتایون حقیقی مدیر توانبخشی مجتمع رعد با مفید دانستن استفاده از این دستگاه توسط توان­یابان، گفت: استفاده از این دستگاه برای توانبخشی و کمک به استقلال فردی توان­یابان دارای آسیب­های نخاعی حائز اهمیت است و حسی خوب روی پا ایستادن و راه رفتن را در این گروه از شهروندان زنده می­کند.

 

وی افزود: طی جلسه ای که با مدیران شرکت پداسیس داشتیم در حال بررسی استقرار یک دستگاه  «اکسوپد» در توانبخشی مجتمع رعد هستیم تا در کنار انجام آزمایش­های کلینیکی، توان­یابان بتوانند دوباره راه رفتن را با اکسوپد تجربه کنند.

 

گفتنی ست اکسوپد یک ربات اسکلت بیرونی است که مشابه یک لباس روی بدن کاربر بسته می­شود این دستگاه دارای 4 مفصل فعال است (دو مفصل برای هر پا) که توسط عملگرهای مخصوص سامانه­ های رباتیک به حرکت در می­آید و یک رایانه مرکزی کنترل دستگاه را بر عهده دارد و از طریق رابط کاربری می توان الگوهای حرکتی اختصاصی هر بیمار را طراحی و اجرا نمود.

 

گروه پداسیس یک گروه تحقیقاتی متشکل از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و افرادی با سابقۀ عملی در حوزهسیستم­های رباتیک کمک حرکتی و توانبخشی است، و موارد استفادۀ این دستگاه برای بیماران، سالمندان و افراد کم توان تعریف شده است. هستۀ اولیۀ این گروه در سال ۹۲ شکل گرفت و فعالیت تحقیقاتی خود را درمورد ربات­های اسکلت خارجی برای استفادۀ بیماران پاراپلژیک که توان حرکت دادن پای خود را ندارند، شروع کرد.

 

تاکنون چندین دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد با گروه همکاری و برخی از پروژه‌های دانشگاهی خود را نیز مرتبط با فعالیت این گروه انتخاب کرده‌اند. هم اینک گروه پداسیس در مرکز تحقیقات فناوری های هوشمند عصبی جواد موفقیان فعالیت در حوزۀ ربات­های اسکلت خارجی کمک حرکتی ادامه می­دهد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است