اهدا احکام و نشان­های توان­یابان تای­چی ­کار رعد

اهدا احکام و نشان­های توان­یابان تای­چی ­کار رعد

9 اردیبهشت 1395

با حضور منصوره پناهی مدیرعامل و همراهی جمعی از کارآموزان، مربیان و پرسنل واحد آموزش مجتمع رعد، احکام و نشان­های ورزشکاران تای­چی توزیع شد.

 

به گزارش روابط­ عمومی مجتمع رعد؛ پس از 4 سال حضور مستمر جمعی از توان­یابان در کلاس­های تای­چی که با مربی­گری مرجان وحیدنیا برگزار شد، 7 نفر از ورزشکاران موفق به کسب نشان­های آبی، سبز و زرد این رشته شدند.

 

براساس این گزارش منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد پس از اهدا احکام و نشان­ ورزشکاران توان­یاب با اشاره به اهمیت فعالیت­های ورزشی برای تمامی سنن، افزود: عزیزان توان­یابان با روی آوردن به فعالیت­های ورزشی متناسب با وضعیت جسمانی، علاوه بر ایجاد روحیه نشاط از برخی جنبه ­های درمانی آن هم سود خواهند برد.

 

وی با اشاره به سابقه برگزاری دوره ­های ورزشی در مجتمع رعد، افزود: به زودی انجمن ورزشی رعد با حضور چند نفر قهرمانان ملی، استاد مرکز آموزش علمی کاربردی و مدیر بخش­های مرتبط مجتمع رعد­، فعالیت خود را آغاز می­کند تا توسعه ورزش همگانی و حمایت از استعدادهای ورزشی توان­یابان را به صورت جدی و برنامه ­ریزی شده دنبال کند.

 

در ادامه مرجان وحیدنیا مدرس رشته تای­چی، گفت: یکی از سیستم‌های نرم و درونیِ هنر رزمی ووشو یا کونگ‌فوی چینی است که برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود این هنر با نگرش عمیق فلسفی شکل و با کمک ایجاد چرخش انرژی در انسان و تخلیه انرژی درونی یا انرژی بایو الکترومغناطیس درون بدن انسان، یکی از قدرتمندترین سبک­های رزمی در جهان محسوب می­شود.

 

وی افزود: از آنجا که این ورزش برای نخستین بار برای توان­یابان ایرانی در مجتمع رعد تدریس می­شود، از این رو من تمامی حرکات را با توجه به توانایی­های هنرجویان طراحی و تغییر داده­ ام.

 

شایان ذکر است در این مراسم نرگس نجفی، علی سجادی، داود جعفری و علی اصغر بهرام­علی نشان آبی و مینا سرلک و فاطمه داودآبادی نشان زرد و کبری پورمحمد نشان سبز دریافت کردند.

 

همچنین مرجان وحیدنیا مدرس داوطلب تای­چی در یادداشتی که به همین مناسبت منتشر کرد، نوشت: «روزی که به مجتمع رعد قدم گذاشتم هرگز تصور نمی­کردم، چهار سال ماندگار شوم، چهارسالی که با بهترین بندگان الهی که حکم فرشتگان آسمانی را دارند، محشور بودم و هستم»

 

وی در ادامه می­نویسد: «به نیت مربی­گری تای­چی (مراقبه در حال حرکت و ارتقاء انرژی حیاتی) قدم به رعد گذاشتم اما این هنرجویانم بودند که مربی و راهنمای من شدند، بچه­ هایی که به من درس مهرورزی، عاشقی، صبر و شکیبایی آموختند».

 

گفتنی است: این ورزش نخستین بار در ایران برای افراد دارای معلولیت تدریس می­شودو مجتمع رعد اولین موسسه­ای است که این رشته را تدریس می­کند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است