بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی همدان

30 اردیبهشت 1395

اکبر سوری با بیان اینکه انجام برنامه آگاهسازی و پیشگیری از معلولیت ها از برنامه های اصلی بهزیستی است و در این راستا آگاهسازی و اطلاع رسانی در مناطق کم برخوردار و مناطق شهری هر ساله انجام می شود، گفت: برنامه آگاهسازی با بهره گیری از نیروهای محلی و عقد تفاهمنامه با آموزش و پرورش انجام می شود.


 


سوری هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح اطلاعات مردم در زمینه ازدواج فامیلی، مشاوره، معلولیت ها و سالمندی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر در این طرح اطلاع رسانی شدند.


 


مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه آموزش های پیش از ازدواج نیز برای زوج های جوان برنامه ریزی شده است، گفت: این برنامه توسط سازمان های مختلف اجرا می شود.


 


سوری به ارائه خدمات ژنتیک شامل کمک هزینه مشاوره و کمک هزینه آزمایشات اشاره کرد و افزود: طرح پایلوت مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در شهرستان های نهاوند وهمدان برای افراد ۲۵-۱۵ سال اجرایی شده و ۷۰۰ نفر در این طرح خدمات دریافت کرده اند.


 


وی با بیان اینکه هزینه مشاوره ژنتیک بسیار پایین تر از هزینه نگهداری و درمان افراد معلول است، گفت: هزینه نگهداری از معلولین خانواده ها را باید اضافه کرد چراکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.


 


سوری ادامه داد: با توجه به گسترش معلولیت ها بهزیستی نسبت به آگاهسازی عمومی اقدام کرده و با گسترش برنامه های خود در زمینه ارائه خدمات مشاوره وآزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج، قبل از بارداری وحین بارداری گام برداشته است.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است