بازدید وابسته فرهنگی سفارت ژاپن از مجتمع رعد

17 تیر 1392




در راستای معرفی فعالیت­های آموزشی مجتمع نیکوکاری رعد وابسته فرهنگی سفارت ژاپن به اتفاق اعضای خانواده خود از مجتمع رعد بازدید کردند.


 



 


به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ در این مراسم که صدیقه اکبری مدیر عامل، مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره، مهندس قاسم لواسانی عضو هیأت مدیره، مهديه نجفي زاده معاونت و برخی دیگر از مسئولان هماهنگی امور مراکز و امور بین الملل مجتمع رعد حضور داشتند «إکی­هید دویو» وابسته فرهنگی سفارت ژاپن و «دیه دویو» همسر ایشان کلاس­های آموزشی را مورد بازدید قرار دادند و در ادامه از واحدهای توانبخشی و مددکاری بازدید کردند.


 


بر اساس این گزارش در این نشست ابتدا مهندس میرزا خانی رییس هیات مدیره مجتمع با بیان اهداف تأسیس مجتمع رعد گفت : هدف ما آموزش افراد معلول برای داشتن شغل و استقلال در جامعه شهری است.


 


صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد نیز با بیان سابقه تأسیس مجتمع رعد در سال 1363 و تشکیل گروه بانوان نیکوکار گفت : در حال حاضر مجتمع رعد علاوه بر آموزش و توانبخشی افراد توان­یاب؛ نخستین دانشگاه مناسب­ سازی شده کشور را اداره می­کند و در ترم جدید نیز در مقطع لیسانس دانشجو خواهد پذیرفت.


 


در ادامه دویو با برشمردن خدمات کشور ژاپن در زمینه افراد دارای معلولیت، از خدماتی که در ایران به معلولان ارائه  می­شود و تأسیس دانشگاه مناسب ­سازی شده ویژه افراد توان­یاب اظهار شگفتی کرد.


 


در قسمتی از این بازدید اصغر شهدی مسئول امور بین­الملل مجتمع با بیان تأثیر ارتباط میان کشورهای مختلف در پیشبرد اهداف انساندوستانه انجمن­های حوزه معلولان، گفت : امیدوارم با ارتباط بیشتر با کشور ژاپن بتوانیم از تجربیات شما در ارتقاء توانمندی­های مجتمع رعد و دیگر مراکز موجود استفاده کنیم.


 


مهندس محمود توسلی مسئول آموزش مجتمع رعد با اشاره به میزان استقبال توان­یابان از کلاس­های کامپیوتر و آموزش علوم روز رایانه­ای از جمله Office وICDL، گفت : هدف ما در واحد آموزش دستیابی به شعار آموزش منجر به اشتغال است.


 


سپس مهندس رحمان علاقه بند سرپرست گروه جوانان رعد با برشمردن فعالیت­های این گروه و مشارکت جوانان در فعالیت­های داوطلبانه به ویژه در برپایی برنامه­های نیکوکاری و بازارچه­های خیریه به تشریح  برنامه­ های مجتمع برای برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی پاراآرت آسیایی ژاپن پرداخت.



 


همچنین محمد­رضا دشتی نیز با ارائه گزارشی از روند اطلاع­ رسانی و برگزاری نمایشگاه و مسابقه پاراآرت اظهار امیدواری کرد که با حمایت سفارت ژاپن به ویژه در روند برگزاری مسابقه پاراآرت؛ بتوانیم از حداکثر ظرفیت­های موجود برای تحکیم ارتباطات معلولان ایرانی و ژاپنی استفاده کنیم.


 


در این زمینه وابسته فرهنگی سفارت ژاپن برای ارسال تابلوهای منتخب نمایشگاه پاراآرت به توکیو قول همکاری داد.


 


کتایون حقیقی مسئول واحد توانبخشی مجتمع رعد ضمن اشاره به خدمات فیزیوتراپی از روند پذیرش توان­یابان در تیم پذیرش مجتمع رعد توضیحاتی ارائه کرد.


 


در این دیدار مهندس محمود عامری مسؤول هماهنگی مراکز رعد، اقدامات هیات مدیره این مجتمع را به­ منظور ایجاد مراکز مشابه در سراسرکشور تشریح کرد و گفت : تعدادی از مراکز رعد بر اساس توانایی­ های بالفعل در منطقه و حمایت نیکوکاران، طرح­های قابل توجهی را به اجرا گذاشته­ اند که می­توان به طرح پیشگیری از معلولیت در مرکز تحقیقات ژنتیک مجتمع رعد کرمان اشاره کرد.


 



 


وابسته فرهنگی سفارت ژاپن پس از توجه به توضیحات مسئولان مجتمع رعد گفت : فعالیت­های خوبی در این مجتمع انجام شده است و من مشروح این ملاقات را در گزارشی به سفیر ژاپن در ایران ارائه خواهم کرد.





«دیه دویو» همسر وابسته فرهنگی سفارت ژاپن نیز اظهار امیدواری کرد که کارگروه همکاری بانوان نیکوکار ایرانی و همسران دیپلمات­های ژاپنی در ایران تشکیل شود.


 



نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است