انتقاد مدیرکل بهزیستی ایلام از بی‌توجهی به اجرای قانون حمایت از معلولان

28 تیر 1395

مدیرکل بهزیستی ایلام، از بی‌توجهی دستگاه‌ها به اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، بویژه در حوزه استخدام انتقاد کرد.


 


«فرهاد قیصربیگی»: مناسب‌سازی مبلمان شهری، اشتغال و رعایت حقوق اجتماعی ازجمله مواردی است که در قانون جامع حمایت از معلولان پیش‌بینی‌شده اما مورد بی‌‎توجهی برخی مسئولان قرار گرفته است.


 


وی بابیان اینکه معلولان عضو این جامعه هستند و حق‌وحقوقی دارند، افزود: تاکنون قانون سهمیه 3 درصدی معلولان در اشتغال توسط دستگاه‌ها اعمال نشده است.


 


قیصربیگی با اشاره به اینکه متأسفانه اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در جامعه، مظلوم واقع‌شده است، تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.


 


مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی‌ انقلابی موظف‌اند جهت دسترسی و بهره‌مندی معلولان، ساختمان‌ها و اماکن عمومی،‌ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی موجود را در چارچوب بودجه‌های مصوب سالانه خود مناسب‌سازی کنند.


 


قیصربیگی اضافه کرد: شهرداری‌ها موظف‌اند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.


 


مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه در مجموع 11 هزار و 126 نفر معلول در استان ایلام شناسایی‌شده‌اند افزود: از این تعداد 6 هزار و 270 نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و مابقی از مزایای تحصیلی، اشتغال، بهبود تغذیه و سایر خدمات سازمان به صورت غیرمستمر بهره می‌گیرند.


 


قیصربیگی گفت: بیش از 2 هزار نفر معلول ذهنی، بیش از یک هزار نفر معلول بینایی و بیش از یک هزار نفر هم معلول شنوایی در استان زندگی می‌کنند.


 


قیصربیگی اضافه کرد: 137 نفر از معلولان استان گفتاری و 658 نفر از معلولان استان جزء بیماران روانی هستند که از خدمات مختلف حمایتی و تخصصی بهزیستی استان ایلام بهره‌مند می‌شوند.


 


مدیرکل بهزیستی ایلام تصریح کرد: 887 نفر نیز معلول سالمند در استان وجود دارد که از خدمات سازمان بهزیستی استان ایلام بهره‌مند هستند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است