افتتاح رسمی مرکز آموزشی نیکوکاری رعد فاطمیه قم

26 خرداد 1393


در آستانه نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت با حضور اعضای هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد تهران، مسؤولان بهزیستی شهر قم، جمعی از نیکوکاران و توان­یابان آن شهرستان، مرکز آموزشی نیکوکاری رعد فاطمیه قم با هدف آموزش توانبخشی و اشتغال زایی برای افراد دارای معلولیت رسماً افتتاح شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ این مرکز با اهداء قطعه زمینی توسط شادروان حاج غلام حسین امجدی کاشانی و پرداخت هزینه­ های احداث ساختمانی به زیربنای ۳ هزار متر مربع توسط پسران آن مرحوم، تأسیس شده است و در حال حاضر ۹۵ نفر کارآموز در رشته‌های رایانه، حسابداری، خیاطی، معرق، صنایع دستی، زبان انگلیسی و معارف اسلامی به صورت کاملا رایگان از آموزش­های علمی و مهارتی و همچنین امکانات توانبخشی آن مرکز استفاده می کنند.


 


بر اساس این گزارش مهندس احمد میرزا خانی رئیس هیئت مدیره مجتمع رعد در این مراسم، میوه درخت مراکز رعد و مرکز رعد فاطمیه قم را اشتغال­ افراد توان­یان دانست و گفت: مجتمع رعد در این ۳۰ سال تلاش کرده در جهت توسعه فرهنگ اشتغال پایدار برای معلولان جسمی حرکتی گامی بردارد.


 


وی به آیه 11 سوره شریفه رعد اشاره کرد که می­فرماید: اگر می‌خواهیم در کسی تغییری ایجاد کنیم باید از خودش تغییر را شروع کنیم، باید با ایجاد انگیزه در کارآموزان در این مرکز در جامعه ایجاد می‌کنیم که حقوق آنها به رسمیت شناخته شود.


 


رئیس هیئت مدیره خيريه رعد با اشاره به هدف بنیان­گذاران مجتمع رعد، اظهارکرد: خدمت به توان­یابان جسمی حرکتی از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد شغل برای آنها از اهداف اصلی مراکز آموزشی، نیکوکاری رعد محسوب می­شود.


 


میرزاخانی با اشاره بالا بردن روحیه افراد داری معلولیت و بیرون آوردن آنها از خانه­ هایشان در مراکز رعد، گفت: ما نباید در این کلاس‌ها فقط بحث آموزشی را مد نظر قرار دهیم بلکه باید دورهای کاردرمانی و مهارت زندگی هم داشته­ باشیم تا توا­ن­یابان با خانواده رشد کنند و مراکز رعد به­ ویژه مرکز رعد فاطمیه قم با توجه به امکانات  مناسبی که فراهم کرده­ اند در زمینه ایجاد دانشگاه برای توان­یابان تلاش نمایند.


 


در قسمتی از این مراسم حاج جواد امجدی فرزند مرحوم حاج غلام­حسین امجدی کاشانی به نمایندگی از سوی برادرنش در جایگاه حاضر شد و ضمن ارایه گزارشی از مراحل راه­ اندازی مرکز رعد فاطمیه قم، گفت:  برای عمل به وصیت­نامه  پدرمان  که تأکید بر رعایت تقوای الهی و خدمت به خلق خدا و ساختن بناهای خیریه  داشت، مرکز رعد فاطمیه قم به­ منظور آموزش رشته­ های فنی به توان­یاب­ های قم تأسیس شد.


 


وی با یادآوری دلایل تأسیس چنین مرکزی در قم، افزود: برای ساخت این مرکز از نظرات سازمان­های مسؤول و کارشناسان صاحب نظر استفاده شد و در بازدیدی که از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد تهران به­ عمل آوردیم مقرر شد این بنا به آموزش، توانبخشی و اشتغال افراد دارای معلولیت اختصاص پیدا کند.


 


امجدی کاشانی با ابراز تشکر از همکاری مجتمع رعد تهران در زمان ساخت بنای مرکز رعد فاطمیه قم، افزود: در مدتی که کارهای ساختمانی این مرکز از سوی خانواده امجدی کاشانی پی­گیری می­شد، مجتمع رعد تهران با اجاره ساختمانی در منطقه باجک اقدام به برگزاری کلاس­های آموزشی و ثبت نام از توان­یابان شهر قم کرد که این کلاس­ها به مدت یک سال در آن مکان برگزار شد و پس از تکمیل فاز یک مرکز قم در سال ۹۲ کلاس­ها به این مکان منتقل شد.


 


فرزند مرحوم امجدی کاشانی ضمن تشکر از حضور نمایندگان دفتر آیت ا... صافی گلپایگانی، بیان کرد: آیت الله صافی گلپایگانی با دیدن چنین مجتمع ای در شهر مشهد بر ساخت و توسعه مرکز رعد در قم سفارش و تأکید کردند.


 


وی با اشاره به نقشه طرح این مرکز، یادآورشد: این ساختمان برای تأسیس مرکز عالی و دوره­ های آموزشی دانشگاهی توان­یابان با قابلیت توسعه تا ۴ هزار متر مربع طراحی شده است.


 


در پایان این مراسم، و فروش دست ساخته‌های هنرجویان مرکز رعد و بازدید از مجتمع انجام شد.


 


۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قم قرار دارند


دکتر رضا سلیقه سرپرست سازمان بهزیستی استان قم نیز طی سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از برادران امجدی کاشانی که با تأسیس مرکز رعد فاطمیه قم گام مهمی در زمینه توانمد­سازی افراد داری معلولیت استان برداشنه­ اند، گزارشی از اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه کمک به توان­یابان ارایه کرد.


 


در این مراسم گروه سرود مرکز رعد فاطمیه قم پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی، سرود یارا، یارا را اجرا کرد و در قسمتی دیگر گروه سرود ناشنوایان قم، سرود دیگری اجرا کردند که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت و در بخش پایانی گلریزان نیکوکاران حاضر در سالن آغاز شد که بیش ۷۰۰ میلیون ریال برای حمایت از توان­یابان استان قم در  زمینه آموزش و توانبخشی، جمع­آوری شد.


 


























نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است