باید به جوانان دارای معلولیت کشور بها داده شود

16 شهریور 1394

مهندس احمد میرزاخانی  پدر نابغه ریاضی جهان


 


مهندس احمد میرزاخانی معتقد است اگر به جوانان دارای معلولیت کشور ما نیز بها داده شود قطعا می‌توانند خلاقیت‌ها و توانایی‌های خود را بسیار بیش از آن‌چه می‌بینیم بروز دهند. لذا وظیفه‌ی ما این است که در جهت رشد توانایی‌های بالقوه گام برداریم.


 


به گزارش ستاد خبری جشنواره ملی خودباوری، مهندس احمد میرزاخانی رییس هیات مدیره مجتمع رعد و پدر مریم میرزاخانی اظهار کرد: جوانان ایرانی دارای استعدادهای سرشاری هستند که شاید نخبگان خاموشی بهتر از دختر بنده حتی در روستاهای دورافتاده باشند که زمینه‌ی فعالیت برایشان فراهم نشده است.


 


پدر مریم میرزاخانی ـ نابغه ریاضی و استاد دانشگاه استنفورد آمریکا ـ می‌گوید:  اگر امکانات لازم برای دخترش فراهم نمی‌شد شاید استعداد او هم مثل بسیاری دیگر از جوانان این مرز و بوم، هیچ‌گاه مجال بروز نمی‌یافت.


 


وی افزود: در بین جوانان دارای معلولیت هم این مساله مصداق دارد. نمونه‌ی بارز آن استیون هافکینگ، کیهان‌شناس برجسته‌ای است که دچار معلولیت شدید و ابتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بوده از هر گونه تحرک عاجز است؛ نه می‌تواند بنشیند، نه برخیزد، و نه راه برود. حتی قادر نیست دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن را نیز ندارد. با این وجود تحقیقات ارزنده‌ای درخصوص سیاه‌چاله‌ها، قانون ترمودینامیک و اثبات فرضیه نسبیت عام انیشتین صورت داده است.


 


 


رییس هیات مدیره مجتمع رعد با اشاره به آیه «بأی ذنب قتلت» گفت: قرآن برای تمام دوران‌ها نازل شده است. لذا به اعتقاد من مفهوم این آیه تنها به زنده به گور کردن دختران در زمان پیش از اسلام محدود نمی‌شود بلکه خداوند با این آیه می‌خواهد به ما بگوید استعدادها را نکشیم و به آنها فرصت پرورش بدهیم.


 


وی هم‌چنین درخصوص برگزاری جشنواره خودباوری در مجتمع رعد، به فعالیت‌های 31 ساله این مجتمع در زمینه آموزش افراد دارای معلولیت اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس مجتمع رعد، علاوه بر آموزش، اشتغال افراد توانیاب هم مدنظر قرار داشت اما زمینه‌های آن چندان فراهم نبود. قدم اول بیرون کشاندن معلولان ازخانه بود، قدم دوم آموزش و قدم سوم اشتغال بود که چشم‌انداز مجتمع رعد محسوب می‌شد.


 


میرزاخانی گفت: خوشبختانه حدود سه سال است که با ایجاد زمینه‌های لازم، فعالیت‌ها در جهت اشتغال توانیابان سوق یافته و امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی قدم‌های کوچکی در راه اشتغال افراد دارای معلولیت برداریم.


 



دومین «جشنواره ملی خودباوری» با هدف بررسی مسائل کارآفرینی و اشتغال افراد دارای معلولیت طی روزهای 18 و 19 شهریورماه از سوی مجتمع آموزشی - نیکوکاری «رعد» برگزار می شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار مربوط به این جشنواره می توانند به وب سایت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به نشانی  www.raad-charity.org مراجعه کنند.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است