بررسی مشکلات معلولان در فروشگاه های شهروند

19 اسفند 1394

علی همت محمود نژاد به جلسه شورای راهبردی معلولان شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در این نشست تعیین جایگاه پارک ویژه معلولان، متناسب بودن سطح قفسه ها و فاصله عرضی بین آنها به منظور ورود ویلچر برای افراد دارای معلولیت و کوتاهی قد را خواستار شدم.


 


وی ایجاد فروشگاه مجازی در تمام فروشگاه شهروند به منظور گردش مجازی معلولان در این فروشگاه ها را خواستار شد و گفت: با توجه به ظرفیت های فروشگاه های شهروند، انتظار داریم shoping room (اتاقی که تمامی اجناس فروشگاه در آن وجود داشته باشد)، ایجاد شود تا زنان باردار، سالمندان و معلولان و همچنین افرادی که دچار شکستگی مقطعی و یا محدودیت حرکتی هستند، بتوانند از آن استفاده کنند.


 


مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران از مدیرعامل شهروند خواست تا نسبت به درج قیمت برخی اجناس به صورت بریل برای افراد دارای نابینایی شد.


 


وی با اشاره به اظهارات علی اکبر علوی مدیرعامل شهروند در این نشست اشاره کرد و گفت: آقای علوی قول داد تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به معلولین انجام دهند و معلولان می توانند از طریق سایت مجازی شهروند درخواست وسایل مورد نیاز خود را ثبت و ما به درب منازلشان بفرستیم.


 


محمودنژاد به نقل از علوی تاکید کرد: در سطح فروشگاه ها افراد همیار معلول و سالمند تعریف شده اند تا به محض ورود افراد معلول همیاران به آنها کمک کنند.


 


وی گفت: مدیرعامل شهروند گفت که برخی از فروشگاه های شهروند برای ورود معلولان مناسب نیستند اما تلاش می کنند از ظرفیت هایمان برای حضور معلولان در این فروشگاه ها استفاده کنیم.


 


محمودنژاد نیز پیشنهاد داد همیاران لباس های مخصوص و فرم داشته باشند تا معلولان به محض ورود بتوانند آنها را بیابند.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است