دانش آموزان نابینا متوسطه دوم دستگاه تایپ پرکینز رایگان می گیرند

23 فروردین 1395

مجید قدمی رئیس سازمان استثنایی آموزش و پرورش کشور درباره خدماتی که در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان نابینا و نیمه بینا داده می شود، گفت: دانش آموزان نابینا در زمینه حمایتی اعتراضی داشتند که اعتراض به حقی است چرا که به ناشنوایان، معلولین و نیمه بینایان و درواقع برای همه گروه های تحت پوششی به جز نابینایان خدماتی را از جمله سمعک، کاشت حلزون، ویلچر و تبلت ارائه داده ایم اما تاکنون خدماتی به نابینایان داده نشده است.


 


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه کمترین تعداد گروه های تحت حمایت دانش آموزان نابینا هستند، افزود: ۳ هزار دانش آموز نابینا در مدارس ما مشغول به تحصیل هستنند و در زمینه حمایت از آنها برنامه حمایتی اختصاص دستگاه پرکینز (دستگاه تایپ برقی) را برای سال تحصیلی 95-96 داریم.


 


وی تاکید کرد: بسته کامل این دستگاه هرچند پرهزینه است و هر بسته ۶ میلیون تومان برآورد شده است اما در تلاش هستیم که از سال تحصیلی آینده دستگاه تایپ پرکینز را کاملا رایگان در اختیار دانش آموزان نابینا قرار دهیم.


 


قدمی با اشاره به بودجه این اقدامات عنوان کرد: 4 میلیارد تومان برای خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی و گروه های تحت پوشش در نظر گرفته شده است و از این بودجه بخشی به تهیه دستگاه تایپ پرکینز تعلق دارد.


 


معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دستگاه پرکینز با اولویت نابینایان در دوره متوسطه ارائه می شود که گفتنی است در این دوره هم اولویت با متوسطه دوم در سال تحصیلی جدید است و امیدواریم در سال تحصیلی 96-97 به دانش آموزان متوسطه اول داشته باشیم و تصمیم داریم تا ۵ سال آینده این دستگاه را به تمام دانش آموزان نابینا ارائه دهیم.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است