امیدهای قایقرانی ایران در مسابقات جهانی

26 اردیبهشت 1395

مسابقات قایقرانی جهانی و انتخابی پارالمپیک روزهای 28 تا30 اردیبهشت ماه در آلمان برگزار می شود و «شهلا بهروزی ‌راد»، «اسلام جاهدی» و «اکبر طهماسبی» در تلاش هستند تا به عنوان نمایندگان برتر این رشته ورزشی بخت خود را برای کسب حداقل یک سهمیه پارالمپیک 2016 ریو به محک بگذارند.


«مسعود مهدوی نیا» سرمربی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان ایران در باره شانس های نمایندگان ایران در این رقابت های گفت: امید زیادی به کسب دو سهمیه در بخش مردان داریم و انتظار داریم شهلا بهروزی راد که پیش از این سهمیه پارالمپیک ریو را گرفته، بتواند رنکینگ خود را افزایش دهد.


سهمیه «بهروزی راد» نخستین سهمیه پارالمپیکی قایقرانی جانبازان و معلولان تاریخ ایران است.


سرمربی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان گفت: بهروزی راد که در مسابقات 2014 مسکو و در فینال A در رده هشتم قرار گرفت، در رقابت ها جهانی 2015 ایتالیا با دو پله صعود ششم شد و انتظار می رود که در رقابت های جهانی آلمان بار دیگر رنکینگ خود را ارتقا بخشد.


مهدوی نیا افزود: در ماده کایاک یک نفره زنان که شهلا بهروزی راد هم با کلاس LTA زنان در آن حضور دارد، شرکت کنندگان در دو گروه 9 نفره با هم رقابت می کنند و از هر گروه، سه نفر به طور مستقیم راهی فینال می شوند و سایر قایقرانان رقابت خود را در مرحله نیمه نهایی دنبال می کنند تا از بین آنها بهترین ها مشخص شوند.


وی در باره دیگر نماینده ایران به این رقابت ها افزود: اکبر طهماسبی هم در کلاس LTA مردان شرکت می کند در این بخش ورزشکاران در پنج گروه با هم رقابت می کنند، اما هیچ یک از آنها سهمیه مستقیم فینال نمی گیرند.


سرمربی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان توضح داد که بعد از رقابت های مقدماتی شرکت کنندگان به مرحله نیمه نهایی می روند تا فینالیست ها مشخص شوند.


مهدوی نیا گفت: اسلام جاهدی نیز در کلاس TA مردان پارو می زند. در این بخش شرکت کنندگان در چهار گروه رقابت می کنند و پس از عبور از مرحله نیمه نهایی راه یافتگان به فینال مشخص می شوند.


وی اظهار امیدواری کرد که سه نماینده اعزامی در این رویداد جهانی سهمیه المپیک دیگری برای ایران کسب کنند.


ورزشکاران اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک 2016 ریو تاکنون 88 سهمیه کسب کرده اند و از این تعداد 20سهمیه متعلق به زنان در رشته های های تیراندازی، قایقرانی، دوومیدانی، تیراندازی با کمان و والیبال نشسته است.


این رقابت ها شهریور ماه امسال در برزیل آغاز خواهد شد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است