مناسب‌سازی ویژه معلولان در ساخت فضاهای آموزشی کردستان رعایت نمی‌شود

21 خرداد 1395

خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته مناسب‌سازی استان کردستان در سال‌ جاری که با هدف بررسی وضعیت مناسب‌سازی دفاتر پیشخوان دولت، عابر بانک‌ها و بررسی وضعیت مناسب‌سازی سازمان‌ها و ادارات استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تعامل و ارتباط در بین دستگاه‌های متولی حوزه معلولین کمرنگ است.


 


وی افزود: بیش از یک سال است به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی در کردستان مشغول به فعالیت هستم، اما بجز مدیرکل نوسازی استان، کمترین ارتباط و آشنایی با سایر متولیان امر در این دستگاه ندارم.


 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عدم حضور مدیرکل سازمان نوسازی استان در این جلسه را متذکر شد و افزود: مدیران کل باید خود را به حضور در چنین جلسات مهمی موظف کنند که طی آن برای بخشی از جامعه ما تصمیم‌گیری می‌شود.


 


رنجبر گفت: در زمان مسوولیت بنده تاکنون 100 ساختمان آموزشی توسط سازمان نوسازی در شهرهای استان احداث شده است اما هیچگاه در مورد لزوم رعایت استانداردهای لازمه جامعه معلولان از ما سوالی نشده است.


 


وی گفت: توجه به رعایت استانداردسازی و مناسب‌سازی اماکن آموزشی لازم است چرا که بخشی از استفاده کنندگان از این فضاها را جامعه معلولان تشکیل می‌دهد.


 


وی اضافه کرد: برای برگزاری مسابقات ورزشی معلولین در استان خواستیم از ظرفیت مدرسه تیزهوشان استفاده کنیم، ولی متاسفانه به دلیل عدم مناسب‌سازی برای معلولین قابلیت استفاده را نداشت.


 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه من نماینده 6 هزار دانش‌آموز معلول در استان هستم، گفت: انتظار داریم در بحث ساخت و ساز اماکن آموزشی به ویژه مدارس هماهنگی‌های لازم با ما صورت بگیرد.


 


رنجبر افزود: متاسفانه نبود فضای ورزشی مناسب در برخی شهرستان‌ها مانند سقز موجب شده است برای برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلولان مجبور به طی مسافت طولانی و برگزاری مسابقات در مرکز استان شویم.


 


وی با بیان اینکه در زمینه مناسب‌سازی ویژه جامعه معلولان دستگاه‌ها نباید ضوابط اداری خود را بر قانون ارجحیت دهند، گفت: جزیره‌ای فکر کردن در سیستم اداری امروز دیگر جواب نمی‌دهد.


 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: این استدلال که من اداره فلان هستم و ضوابط مشخص به خود را دارم ما را در انجام رسالت‌های اصلی در حوزه ایجاد بسترهای لازم برای تحقق اهداف در بحث مناسب‌سازی و فراهم‌سازی موقعیت بهره‌‌مندی همه جامعه از امکانات رفاهی و خدماتی عادلانه با محدودیت مواجه می سازد.


 


وی خواستار انتخاب چند مدرسه به صورت تصادفی و بررسی وضعیت مناسب‌سازی در آنها شد و خاطرنشان کرد: قبل از ساخت مدارس باید به فکر ایجاد زیرساخت‌ها و مناسب‌سازی برای معلولان باشیم.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است