ساختمان ادارات شهرستان نور برای معلولان باید مناسب‌سازی شود

24 خرداد 1395

سعید یزدانی ظهر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان، اظهار کرد: سه تا چهار درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند و ما باید در برنامه‌ریزی‌ها، نظام مهندسی، عمران شهری و ... این جمعیت را ببینیم.


 


وی افزود: اگر چه معلولیت‌های نسبی همه ما را تهدید می‌کند، اما مسؤولان باید در همه عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، اشتغال و ... به جامعه معلول نگاه ویژه داشته و در برنامه‌ریزی شهری و روستایی همه نوع معلولیت‌ها لحاظ شود.


 


معاون فرماندار نور با بیان اینکه جامعه معلولان مانند دیگر شهروندان از حقوق شهروندی برخوردار هستند، تصریح کرد: ادارات، اماکن آموزشی، درمانی، خدماتی، تجاری و... باید قابل دسترسی و بهره‌برداری این جمعیت باشد.


 


این مسؤول اضافه کرد: در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ورزشگاه‌ها باید زمینه استفاده معلولان فراهم شود و در احداث بناهای اداری، مسکونی، تجاری، ورزشی و ... سهم معلولان لحاظ شود.


 


یزدانی با اشاره به اینکه برخی امور موقتی می‌تواند مانع فعالیت و حرکت معلولان به ویژه معلولان جسمی، حرکتی و نابینایان شود، گفت: به عنوان مثال نابینایی مسیری را برای انجام کاری رفت، اما در همان فاصله شهرداری برای کار عمرانی مصالح پیاده کرد، که با توجه به آنچه که نابینا در مسیر رفت برای خود ترسیم کرد، در برگشت با مانع مواجه و امکان صدمه دارد.


 


وی با تاکید براینکه ادارات باید برای دسترسی معلولان مناسب‌سازی شود تا فرد معلول به کارکنان و رئیس اداره دسترسی داشته باشد، اظهار کرد: همه ادارات موظف به مناسب‌سازی ساختمان خود هستند و اداراتی که تا کنون مناسب‌سازی نشدند، بخشی از اعتبارات توسعه و تجهیز را به این امر اختصاص دهند.


 


معاون فرماندار نور ادامه داد: علاوه بر ساختمان‌ها، پارک‌ها و معابر عمومی نیز باید برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شوند و نباید هر کس هرگونه که خواست از معابر استفاده کند زیرا این تضییع حقوق شهروندی و مزاحمت برای دیگران به ویژه معلولان است.


 


این مسؤول از وجود نخاله‌های ساختمانی، نصب داربست‌ها و سد معبر در معابر و پیاده روها خبر داد و گفت: این موانع مشکلات زیادی حتی برای افراد سالم به وجود می‌آورد اما معلولان با کوه مشکلات مواجه می‌شوند که کمک کردن به آنان نیز سخت می‌شود، بنابراین باید در این رابطه تصمیم جدی گرفته شود و مدیریت لازم صورت گیرد.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است