فعالیت دستگاهای اجرایی قم در مناسب‌سازی ارزیابی می‌شود

29 خرداد 1395

محسن بهشتی در جلسه کمیته مناسب سازی اماکن، فضاهای عمومی و معابر استان قم طی سخنانی گفت: همه ما دغدغه مشکلات جانبازان، معلولین و سالمندان عزیز را داریم و این عزیزان قشر عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند.


 


وی افزود: رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های بیش از ۱۰ درصد از جامعه که در برخی از توانایی‌ها محدودیت دارند نیاز به همت و اراده همه دستگاه‌های اداری مرتبط است.


 


معاون استاندار قم با اشاره به کمبود اعتبارات در سال‌های اخیر در کشور بیان داشت: برخی از مشکلات مبحث مناسب سازی با نظارت و پیگری‌های مستمر قابل انجام و رفع است و نیاز به تأمین اعتبار و منابع مالی ندارد.


 


وی اطلاع رسانی اماکن و فضاهای مناسب سازی شده به جامعه هدف را یکی از ضروریات برشمرد و گفت: کتاب جامع اطلاع رسانی و راهنمای اماکن و فضاهای مناسب سازی شده باید تهیه و در اختیار این عزیزان قرار گیرد.


 


بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رعایت ضوابط مناسب سازی در طراحی ساختمان‌ها و اماکن عمومی و بزرگ اظهار داشت: به لحاظ فنی امکان اصلاح مجدد پس از اتمام مراحل ساخت در برخی از ساختمان‌ها وجود ندارد لذا لازم است در زمان طراحی این‌گونه اماکن، ضوابط مناسب سازی رعایت شود تا از اتلاف هزینه و اصلاح مجدد که بسیار هزینه بردار است جلوگیری شود.


 


وی از شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی خواست در هنگام صدور پروانه و در دستور تهیه نقشه و طراحی پروژه‌ها ضوابط مناسب سازی را رعایت کنند و گفت: ما نیز در کمیسیون ماده ۵ این مبحث را به عنوان یک ضابطه مصوب و به نظام مهندسی و شهرداری ابلاغ می‌کنیم.


 


معاون امور عمرانی استانداری قم در پایان سخنان خود از ارزیابی فعالیت دستگاه‌های اداری و اجرایی در بحث مناسب سازی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: پس از ارزیابی فعالیت دستگاه‌ها در این مبحث، از فعالان در شورای اداری استان تقدیر می‌شود.


 


منبع :مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است