تسهیل تردد معلولان در 40 درصد ادارات و بانک های بروجرد انجام شده است

31 خرداد 1395

محمد کیانی در نشست مناسب سازی معابر شهری بروجرد در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: اجرای طرح‌ های مناسب سازی معابر برای تسهیل تردد افراد کم توان و ناتوان وظیفه ‌ای شرعی و اخلاقی است.


وی اظهار کرد: از دستگاه های مربوطه انتظار می رود با هماهنگی بیشتر در راستای مناسب سازی معابر برای تردد معلولان اقدام کنند.


معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه بروجرد با اظهار تاسف از نبود فضای عمومی و دولتی مناسب برای معلولان در این شهرستان افزود: متاسفانه مساله تردد معلولان در حوزه شهرسازی و ساخت منازل مسکونی در نظر گرفته نمی شود.


وی بهره گیری همه شهروندان از حقوق مساوی را پایه شکل گیری شهرها و اعمال قوانین شهرنشینی دانست و اظهار کرد: بسیاری از شهرهای جهان به سمت مناسب سازی معابر، امکانات و زیرساخت های شهری برای معلولان حرکت می کنند که ما نیز باید از آنها الگو بگیریم.


کیانی افزود: اداره بهزیستی و شهرداری بروجرد به عنوان دستگاه هایی که حفظ و صیانت از حقوق شهروندی را در اولویت کاری خود قرار داده اند در سال های اخیر با دعوت از اساتید این حوزه نسبت به آموزش، اطلاع رسانی و اجرای طرح های مناسب سازی گام برداشته اند.


وی از شهرداری، بهزیستی و نظام مهندسی بروجرد خواست تا نواقص ساختمان ها و معابر جدید را برای معلولان و افراد کم توان بررسی و برطرف کنند.


معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه بروجرد گفت: اصل مناسب سازی معابر و امکانات به ویژه در طرح های عمرانی و ساخت و سازهای شهری باید مد نظر قرار گیرد.


رئیس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره به وجود پنج هزار و 600 معلول در این شهرستان اظهار کرد: اقداماتی در راستای کف سازی پیاده روها و خط ویژه معلولان انجام شده است و به زودی پارک شهید بهشتی به عنوان پایلوت ویژه معلولان مناسب سازی و طراحی می شود.


کرم خدا پیردایه افزود: مناسب سازی و ساماندهی معابر شهری و رفاهی بروجرد برای تسهیل تردد جانبازان و معلولان به رغم کمبود اعتبار تسریع می یابد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است