آخرین جزئیات قانون جامع معلولان/ رفع ایرادات شورای نگهبان

23 تیر 1395

حسین نحوی نژاد در نشست خبری در مورد کانون جامع معلولان گفت: قانونی مناسب است که ضمانت اجرایی کافی داشته باشد بر همین اساس، در بازنگری قانون جامعه معلولان یکی از مواردی که به آن اضافه شد، ضمانت اجرایی بود و همچنین اعتبار آن نیز تامین شده است که در قانون قبلی اجرا منوط به تامین اعتبار بود و این ضعفی بود که وجود داشت.


 


وی تاکید کرد: در دو سال گذشته فعالیت هایی در دولت برای گسترش و جمع بندی نظرات کارشناسان و تشکل های غیردولتی انجام گرفت و در نهایت بازنگری به هیات دولت ارسال شد و هیات دولت بندهایی از آن را به صورت مصوبه و مابقی را به صورت لایحه به مجلس ارسال کرد، مجلس نیز با تشکیل کارگروهی مصر بر تصویب آن بود.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: ایجاد صندوق فرصت های شغلی، مناسب سازی اماکن و معابر، آموزش رایگان، پرداخت حداقل دستمزد به معلولان شدیدی که کار ندارند و... از جمله نکات مثبت قانون بازنگری است.


 


به گفته نحوی نژاد، به قانون بازنگری، شورای نگهبان ایراداتی گرفته و مجددا به مجلس بازگردانده شده است و با رایزنی و صحبت هایی که با نمایندگان مجلس جدید انجام شده، سعی داریم که به سرعت نقاط ضعف برطرف و این قانون برای اجرا آماده شود.


 


وی افزود: با تصویب قانون بسیاری از مشکلات معلولان حل می شود.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است