بنی جمالی: تشکیل پرونده سلامت پارالمپیکی‌ها منظم تر از المپیکی‌ها بوده است

24 مرداد 1395

مسئول کمیته‌ درمان و تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک ریو، گفت: تشکیل پرونده سلامت و معاینات تخصصی ورزشکاران پارالمپیکی منظم‌تر و هماهنگ تر از ورزشکاران المپیکی صورت می‌گیرد.


 


دکتر محمد بنی جمالی در رابطه با روند تشکیل پرونده سلامت و انجام معاینات تخصصی ورزشکاران پارالمپیکی، اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی خوبی که کمیسیون پزشکی کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون پزشکی ورزشی دارد تا به امروز روند منظم و خوبی را در تشکیل پرونده سلامت و انجام معاینات تخصصی ورزشکاران پارالمپیکی داشتیم. ضمن این که چون اکثر معاینات تخصصی ورزشکاران توسط کمیسیون انجام شده بود، در حال حاضر به دنبال پیگیری این معاینات، ارائه خدمات درمانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی زیکا و دوپینگ به ورزشکاران هستیم.


 


وی یکی از مشکلات حاد ورزشکاران پارالمپیکی را همانند المپیکی‌ها مشکلات دندانپزشکی عنوان و خاطرنشان کرد: البته مشکلات پارالمپیکی ها به خاطر شرایط جسمانی آنها به مراتب بیشتر از المپیکی هاست، اما با همکاری خوبی که کمیسیون پزشکی کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون پزشکی ورزشی تا به امروز داشته، بیشترین معاینات تخصصی ورزشکاران توسط این کمیسیون انجام شده و ما فقط پیگیر این معاینات و ارائه خدمات تخصصی به آنها هستیم.


 


بنی جمالی با بیان این که تشکیل پرونده سلامت و انجام معاینات تخصصی ورزشکاران پارالمپیکی منظم‌تر از المپیکی ها بود، تصریح کرد: با همکاری خوبی که فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیسیون پزشکی کمیته‌ ملی پارالمپیک با فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص تشکیل پرونده سلامت و انجام معاینات تخصصی ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک داشتند، به جرات می‌توانم بگویم که کار تشکیل پرونده سلامت پارالمپیکی‌ها به مراتب منظم‌تر و هماهنگ‌تر از المپیکی ها بود و در طی این هفته‌ کار بازدید از اردوها را آغاز و پیگیر مشکلات درمانی آنها خواهیم بود.


 


مسئول کمیته‌ درمان و تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران در خصوص وضعیت آسیب‌دیدگی‌ ورزشکاران پارالمپیکی نیز گفت: خوشبختانه تا به امروز مورد خاصی از نظر آسیب‌دیدگی‌ برای ورزشکاران پارالمپیکی که حاد و نگران کننده باشد، نداشتیم و روند کار به خوبی پیش می‌رود. امیدوارم تا زمان اعزام پارالمپیکی‌ها به بازی‌های ریو این روند همچنان تداوم داشته باشد تا ضمن حفظ سلامت ورزشکاران از نظر آسیب‌دیدگی‌، کاروان سالم و پاکی را نیز از لحاظ دوپینگ راهی پارالمپیک ریو کنیم.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است