توجه به نیازهای معلولان وجانبازان

26 مرداد 1395

احمد سیاحی در نشست با عنوان مناسب سازی محیط برای معلولان در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: دستگاههای دولتی باید فضاسازی و بستر سازی را برای عبور این افراد معلول و جانبازان فراهم کنند و در محیط شهری و دستگاههای دولتی با مراجعه زیاد، وضعیت نگران کننده است.


 


وی افزود: اعتقاد دارم مناسب سازی محیط شهری برای معلولان کاری قلبی و اعتقادی است و نیاز به اعتبارات چندانی ندارد


 


سیاحی ادامه داد: در خیلی از ادارات، ورود و خروج حتی برای افراد سالم هم سخت است و بسیاری از پارک ها و یا مکان های پرتردد باید با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان ساخته شود.


 


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید معابر شهری موجود ازجمله پارک ها، مکان های پرتردد و ورودی و خروجی دستگاههای دولتی با بیشترین مراجعه را اصلاح و بازسازی کنیم و امکانات مناسب برای این گروه فراهم شود


 


وی گفت: همه دستگاهها باید به یک تفاهم مشترک برسند و این کار با نامه، خواهش و توصیه حل نمی شود بلکه باید یکسری الزامات برای دستگاهها و ادارات تعیین شود


 


سیاحی اضافه کرد: باید با نظام مهندسی برای رعایت کردن اصول مکاتبه کنیم در غیر این صورت تخلف روی داده است.


 


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: شهرداری نیز باید از ارائه پایان کار به افرادی که اصول مناسب سازی برای پیاده روها و عبور و مرور افراد را رعایت نمی کنند خودداری کند.


 


وی گفت: فعالیت کارگاههای ساختمانی به گونه ای که تمام پیاده روها را در اختیار گرفته اند خلاف اصول نظام مهندسی است و با وجود مکاتبات لازم هنوز اقدام مناسبی انجام نشده است.


 


سیاحی اظهار کرد: آموزش موضوعات فرهنگی نیز در این زمینه نقش به سزایی دارد اما زمان بر است.


 


معاون عمرانی استاندار خوزستان درپایان خاطرنشان کرد: در نشست های بعدی، دستگاههای اجرایی با عملکرد خوب در زمینه مناسب سازی محیط برای معلولان معرفی می شوند.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است