كاركردن با معلولین عشق، علاقه و صبر می‌خواهد

28 مرداد 1395

نمایش «قصه سیبی كه نصف نشد» به كارگردانی مرضیه آقاسی، از 19 الی 27 مرداد هرشب ساعت 19:30 در تالار سوره اصفهان به روی صحنه می‌رود.


 


كارگردان این نمایش از 14 ماه تمرین مداوم برای روی صحنه بردن این نمایش خبرداد و افزود: برای اینكه معلولین ذهنی و حركتی بتوانند یك نمایش را به خوبی اجرا نمایند نیاز به یك سال تا دو سال تمرین با آنان داریم.


 


وی با اشاره به اینكه «قصه سیبی كه نصف نشد» پس از جشنواره اراك اكنون برای دومین بار است كه به روی صحنه‌می‌رود ادامه داد: هرچه معلولین بیشتر یك اثر را اجرا نمایند و به روی صحنه بروند، دفعات بعد با صحنه راحت‌تر هستند.


 


وی به توضیح داستان نمایش پرداخت و گفت: این اثر نوشته مجتبی مهدی است كه ‌دارای دو شخصیت مرد به عنوان پدرخانواده است اما به دلیل اینكه در مركز توانبخشی شهید مدرس شهرضا تنها معلولین زن هستند ناچار به تعویض این دو نقش با نقش مادرخانواده شدم و تمامی بازیگران و شخصیت های نمایش زن شدند.


 


وی ادامه داد: در این نمایش پنج نفر معلول ذهنی و یك بازیگر مهمان بازی می‌كنند كه از این پنج‌نفر دو نفر معلول ذهنی و حركتی هستند.


 


آقاسی تأكید كرد: كمك‌های تمامی اعضای گروه به ویژه سرپرست گروه فاطمه لَله‌گانی سبب شد تا بتوانیم این نمایش را به خوبی به روی صحنه ببریم و مورد استقبال تماشاگران قرارگیرد.


 


گفتنی است، مرضیه آقاسی متولد 1358 آبادان است و كارحرفه ای تئاتر را از سال 78 با فعالیت در عرصه بازیگری آغاز نمود، وی كارگردانی را نیز با اجرای تئاترهای دانش‌آموزی در مقاطع مختلف تجربه كرد تا آنكه از سال 87 تاكنون به كار با معلولین و كارگردانی تئاتر برای آنان پرداخته است.


 


منبع : میزان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است