ارزیابی 22 هزار نوآموز کردستانی در طرح سنجش سلامت

28 مرداد 1395

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در طرح سنجش امسال تاکنون قریب به 22 هزار نوآموز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و فعالیت این طرح تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.


 


«خلیل رنجبر»، امروز(سه‌شنبه 26 مردادماه) در دومین نشست هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان پیش دبستان سال 95، اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف پیشگیری از افت تحصیلی، ساماندهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی و شناسایی دانش آموزان دیرآموز انجام می‌پذیرد.


 


وی شمار نوآموزان پیش‌بینی شده طرح سنجش در سال 95 را 26 هزار و 700 نفر برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون 22 هزار و 48 نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.


 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: تعداد 19 هزار و 678 نفر در ارزیابی اولیه به مدارس عادی و تعداد 2924 نوآموز به مراحل ارزیابی تخصصی معرفی شده‌اند که تعداد 1529 نفر دارای ارجاع تحصیلی می‌باشند.


 


رنجبر با بیان این‌که 655 نوآموز شناسایی شده به مراکز بینایی ارجاع داده شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 216 نفر نیاز به عینک، 83 نفر تحت درمان آمبلیوپی، 12 نفر تحت درمان دارویی جراحی، 2 نفر کمک بینایی و نیاز به درشت خط و یک نفر نابینا شناسایی شده‌اند.


 


وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین 378 نوآموز به مراکز شنوایی ارجاع داده شده‌اند که 71 نفر ارجاع جهت درمان پزشکی، 61 نفر شستشوی شنوایی، 14 نفر شنوایی یک طرفه، 28 نفر مشکل دار یک یا دو فرکانس، 7 نفر افت شنوایی، 8 نفر نیاز به سمعک و یک نفر کاشت حلزون می‌باشند.


 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: طرح ملی سنجش توسط 15 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی در 12 شهرستان در حال اجراست.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است