دیدار حجت الاسلام سیدحسن خمینی با رئیس فدراسیون جانبازان

30 مرداد 1395

فرزند یادگار امام (ره) در این دیدار عنوان کرد: ورزش برای همه واجب است و برای جانبازان و معلولان اوجب واجبات و هم سلامت و هم نشاط را تامین می کند. فرد دارای معلولیت گاهی احساس می کند به خاطر شرایطش باری بر دوش جامعه است اما زمانی که به ورزش روی می آورد و در عرصه قهرمانی افتخار آفرینی می کند، نه تنها بار نیست بلکه افتخار است و دیگر انسان ساده ای نیست چرا که توانسته نقطه ضعف خود را به قوت تبدیل کرده و در سایه اراده اش آن را تبدیل به افتخار کند.


 


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی افزود: بسیار خوب است که میدانی همچون پارالمپیک وجود دارد و حتی در بسیاری موارد کار ورزشکاران دارای معلولیت سخت تر از سایر ورزشکاران است. به عنوان مثال یک فوتبالیست نابینا کارش به مراتب سخت تر از یک فوتبالیست بیناست. در مجموع ورزش قهرمانی باعث اقبال بیشتر معلولان به ورزش و گرایش آنها به فعالیت های ورزشی می شود و از گوشه گیری و انزوای آنها جلوگیری می کند.


 


وی تصریح کرد: در قرآن کریم نیز آمده است که کسی که نفسی را زنده می کند همانند آن است که مردم را زنده کرده. در حوزه ورزش جانبازان و معلولان نیز همین مثال صدق می کند. خوشبختانه با وجود مدیریت خوب در ورزش جانبازان و معلولان که همراه با اخلاق و ثبات نیز بوده، فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در سال‌های اخیر توانسته جزو کم حاشیه ترین فدراسیون ها با بالاترین راندمان باشد. ان شاءالله به خیر و خوشی بروید و با دست پر برگردید و مردم را خوشحال کنید.


 


فرزند یادگار امام در ادامه گفت: پارالمپیک فرصت خوبی برای تبلیغ و صدور فرهنگ انقلاب به دنیا و اینکه اندیشه و توانمندی ملی را به دنیا نشان دهیم. ایران اولین کشوری است که بانوان ورزشکار خود را با حجاب اسلامی روانه میادین ورزشی کرد و امروز شاهد آن هستیم که حتی ورزشکاری از کشور آمریکا نیز با حجاب اسلامی در المپیک حاضر می شود و مدال هم می گیرد. این یعنی وارد کردن فرهنگ دینی به عرصه زندگی و بیانگر آن است که برای ورود به جامعه نوین نیاز نیست که ارزش ها حذف شود و جامعه جهانی نیز این مساله را قبول می کند.


 


در این بازدید محمد رضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، قاسم قاسمی، بازرس فدراسیون و جمعی دیگر از مسئولان فدراسیون، خسروی وفا را همراهی کردند.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است